Citat:
Ursprungligen postat av magnus_y1
När jag skrev att det var MSTS fel tänkte jag mest på att orginalrutterna inte allti var några höjdare på radie v.s sth. Om man inte tar reda på det på annat sätt misstänker jag att en hel del ruttbyggare kollar i orginalrutterna och sedan bygger där efter.
Då skall jag se till att skanna den så fort jag hinner iväg till en skanner.
Magnus
Som i veckan kunnat konstatera att bygga spår i verkligheten är rejält tyngre än i RE ;-)
|
Hawk: Söt-tilar är betydligt godare än surtilar...
Du har helt rätt Magnus, en rutt i original tjänar nog som förebild för många. Va inte meningen att märka ord, där tidigare...
Aha, så det är tyngre alltså...

Det är helt suveränt att vi har en proffesionell spårbyggare i forumnet!

Man vet var man kan hitta sak-kunskap...
Ser fram mot tabellen, en hel del spår ligger med 250m radie här, lär försöka räta ut dom så gott det går, där det är en rimlig arbetsinsats. Ska lägga på nyare Xtracks oxå, då den innehåller betydligt fler radier än den version jag för tillfället har installerad... Det lär behövas här.
En fråga till dig Magnus; Jag gissar svaret redan, men när man har en kurva som är t.ex totalt 50 graders ändringsriktning. Det görs genom 2st 10-graders 1000m radie, 25-grader med 500m radie och slutligen på mitten EN 250m radie i 5 grader. Ordningsföljden på radierna är 1000 - 500 - 250 - 500 - 1000. Vad sätter man för sth i en sån här kurva?