Aktivitetsproblem!
Hej!
Kunskapen och förståelsen för att skapa Services och Consists mm ökar, men det funkar inte riktigt som det var tänkt ändå!
Mitt mål är att, för att lära mig hantera Aktivitets Editorn(AE), skapa ett körbart tåg på en del av spåren och ett tåg som datorn kör, och som jag kommer att möta eller se på banan. Jag håller till i Marias Pass längst ner i det vänstra hörnet efter Kalispell som det heter. Mitt körbara lok kommer från vänster och datortåget kommer från höger som ett Y där min sträcka slutar i nederkanten.
När jag provkör det i AE så kör datorn (TRAFFIC) istället det körbara tåget(PLAYER)!? När jag klicka på EDIT i TRAFFIC så har SELECT SERVICES fält blivet tomt?! Fast om jag gör en aktivitet med bara ett tåg som datorn kör så lägger sedan MSTS av när jag ska starta den egna aktiviteten!?
Några korta frågor kring detta.
Måste de ha varsin PATH eller kan de köra på samma? Har provat med varsin som inte möts eller korsars.
Går det bara att ha ett tåg som datorn kör?
Går det att rangera lok på en bangård, typ att kör in på ett spår, koppla loss vagnar och växla in till annat spår och hämta nya vagnar osv?
Vad kan det vara för fel som jag gör? Visst finns det guider hit och dit på nätet, men inga som beskriver utförligt och förklarar begreppen. Det som jag vill veta mer om kommer där guiderna slutar!
Ni som också varit nybörjare någon gång, men nu lärt er hantera programmets möjlighter och begränsningar -dela gärna med er av kunskapen så kan detta forum leva vidare och nya använadare upptäcka MSTS!
Tack på förhand från en nyfiken entusiast av tåg i den virtuella världen!