Visa ett inlägg
Gammal 2006-03-27, 03:58   #50
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Tapetserarbord är nog ingen hit nej, lyckades själv få ett sånt att rasa ihop i helgen när det tapetserades här hemma. Gissa om spannen med klister stod lägligt till för min fot med...

Jag bygger min stomme och ben med vanliga läkten och plywood man köper i närmsta Lantmännen/byggvaruhus. Gör en ram runt med ca 70x30 läkten på högkant och sedan ett antal tvärslår. 70mm valdes för det använder jag som höjdskillnad mellan nivåerna med. Så ytterligare läkte ovanpå tvärslårna ger mig nästa nivå att lägga plywood på. Sen får man forma landskapet emellan plywooden när det blir dags. Man får bara planera så inte någon växelmotor skall monteras under plywooden precis vid ett läkte...

Benen är också vanliga fyrkantläkten som stagas upp med nåt på tvären. Blir kanske inte helt hundra mått överallt men man kan ju alltid lägga lite under ena benet sen

Landskapet kan man ju bygga på två sätt, antingen har man endast plywood som smala remsor där det skall finnas spår och resten är öppet och fylls sedan ut med nät/tidningspapper/husfix eller vad man nu använder. Eller så gör man en hel platta och bygger sedan upp landskapet med ex jackofoam-skivor. Eller så använder man en kombination av båda eller köksgolvet