Visa ett inlägg
Gammal 2006-04-15, 00:08   #9
prymikom
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Exclamation

Citat:
Ursprungligen postat av themepark
Låter så rolig Har VS släppas i spelbutiken? Jag tycker
-Kan man köra båt från Amerika till Sverige?

Tacksam för svar
Ett spel där man ska köra båt ifrån Amerika till Sverige förstår jag inte tanken på att man vill ha. Och finns inget mer än "Ports of call" då du inte kör båten mer än till och från kaj sen är det mer än befraktningssimulator.

Det som är intressant och kanske kan simuleras i spel är just in och ut ur hamn då det man gör ute till havs nästan ute slutet är att titta ut så att inget kommer ivägen och låta autopiloten styra kursen man ställer in vid varje gir.

Sen det andra stora jobbet en styrman har på störrebåtar är att plannera lastningen utav båten vilket är ett jätte stort och viktigt jobb.
För lastar du båten fel kan du antingen knäcka den på mitten eller få såpass dålig stabilitet så att båten slår runt.

För lastningen finns simulatorer dock inte för privatpersoner skulle jag tro utan för skolorna som utbildar på detta och det är mest räkning på tyngdpunkter vilket inte alls är så roligt.

// För dom som inte vet de jobbar jag på båtar utav större modellen åker till Rotterdam på Tisdag för att tillbringa 2 månader i maskinrummet på en oljetanker