Ämne: Arkiv/Backup
Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-23, 12:08   #3
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Jag har tittat på detta och man gör så som jag skriver i mitt första inlägg. Men man får ta några saker i taget och kan lägga in dem i samma arkiv. För varje ny sak så växer arkivets filstorlek. Men glömmer man bort någon del, exempelvis boogien, så fungerar det inte.
Om man bara kopierar hela katalogen blir alla saker då "commited"?

Jag tycker Trainz är ett alldeles förträffligt "spel" men sättet som DLS och CMP är uppbyggda är en uppvisning i avancerad skit.
Borde inte alla ha en egen DLS på sin dator. Så allt som man valde att ladda ner la sig i det egna arkivet med alla tillbehör, bilder och förklaringar. Sedan kunde man därifrån installera allt man ville ha med i spelet. Det går ju inte att helt förlita sig på Aurans DLS för ibland så försvinner ju saker därifrån vilket gör att en bana som man haft installerad slutar att fungera efter en ominstallation eftersom någon viktig del försvunnit från DLS. Se bara på KlausM som ett bra exempel. Det är många bra banor som använder hans signaler som nu inte går att få tag på.
När man sedan gör en backup utav en bana, lok eller vagn så borde ju alla ingående tillbehör automatiskt komma med.
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat