Visa ett inlägg
Gammal 2006-05-23, 16:51   #14
Labonte
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Labonte
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Kan väl säga så här, att jag har sett värre bilder tagna t ex med en Olympus E-500 än med min egen kompaktkamera (CASIO EX-P505)...

Det hänger mycket på fotografen...

Att köpa en systemkamera har blivit lite som att köpa sneakers, de flesta väljer Nike, men det är "märket" du betalar för, inte skon...

Detsamma verkar tyvärr gälla även kameror...
men det är inget som säger att det är en bättre kamera bara för att det står inristat Nikon eller Canon i den...
(en dyrare sko är i regel en bättre sko, prova köp en dyr sko så kommer du aldrig köpa en billig sedan)

tillbaka till ämnet.

jag skulle hellre lita på att en Canon/Nikon är en bättre kamera än Olympus, Konica-Minolta osv t.ex för dom har ett så mycket större rykte att ta vara på, så dom har inte råd att släppa skräp, för sånt kommer fram förr eller senare, och dom har en tradition av att bygga grejer för den komersiella grenen där om någonstans testas grejerna till 100%, men visst det är inte alls 100% säkert att en Canon lr Nikon är bättre än märke X, men det är 90% chans att den är bättre än mäkre X.

och sen varför man väljer Canon lr Nikon handlar ju inte bara om märke, det hela handlar om vilket utbud av tillbehör, objektiv, blixtar, m.m och där är dom 2största oslagbar, det finns helt enkelt både mest människor som använder Canon/Nikon om man t.ex behöver hjälp, eller köpa tillbehör, och en fördel är ju att beganat marknaden är större av samma ovanstånede förklaring

bara mina 3ören

men visst blir man inte bättre fotograf med en bättre kamera, däremot blir bilderna bättre (tekniskt bättre) med en bättre kamera

/Daniel
Labonte besöker inte forumet just nu   Svara med citat