Visa ett inlägg
Gammal 2002-04-08, 21:34   #19
KB
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Eftersom det funkar på andra datorer med XP så är det troligen i din konfiguration som felet ligger i. Har du installerat än ny drivrutin till grafikkortet nyligen ? Installerade du då om Direct X ? Om inte, prova det ! Installera alltid om Direct X när du byter drivrutin, gör det som en regel, för det kan lätt bli knas med Direct X när man byter drivare, har hänt mig flertal ggr. Om du installerade en ny drivare, avinstallerade du den gammla fullständigt ? Dvs. tog bort alla gammla filer fullständigt, även från registret och i Windows/inf ? Det finns ett program som gör det åt dig om du inte kan göra det manuellt, kom inte ihåg vad det hette, men du kan hitta det här..
http://www.guru3d.com/ Kolla även vad du har för värde på Graphics Apperateur Size i Bios, sätt minst 64 meg, 128 om dit chipset stöder det. Jag tror att ditt problem ligger i grafikkorts drivaren eller Direct X. En fråga jag bara måste ställa ! Varför kör ni XP ? För att ni tycker om att arbeta som beta testare åt Bill gratis ? Vänta istället på att SE Versionen kommer ut innan ni byter OS, då slipper ni en massa onödigt strul. Sen tar ju XP enormt mycket mera prestanda utav datorn än 98, är det inte bättre att använda den till train sim och andra program om ni har en gammal dator ? Jag skulle själv inte köra XP på mindre än 512 meg ram. Något att tänka på kanske ?

Kent B

KB besöker inte forumet just nu