Visa ett inlägg
Gammal 2006-06-20, 12:39   #1
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard SP uppdatering

Jag har nu gjort SP1 uppdateringen. Det var inga större problem.
Först så arkiverade jag allting via CMP. Jag sorterade efter ”type” och arkiverade varje type för sig. Men på Trainz forum har det skrivits om att arkiveringen inte fungerar fullt ut. Min local katalog innehåller 5 Gb men arkiveringen blev bara 2 GB. Därför valde jag att kopiera hela local katalogen så som Auran beskriver.

Jag installerade sedan om Trainz och direkt därefter SP1. På min dator, Pentium 2.8 GHz tog SP1 installationen 5 minuter.

Därefter kopierade jag tillbaka local katalogen, raderade de filer Auran nämner och startade Trainz options. Inga problem. Men när jag skulle starta Trainz spelet då var det stopp.
Jag fick starta Trainz till första välkomstbilden och avvakta i några minuter medan datorn arbetade därefter öppnade jag CMP och avvaktade återigen några minuter. Ifrån CMP öppnade jag sedan Trainz och se då gick allt bra.

Allt som fanns innan verkar vara tillbaka men ännu har jag inte upptäckt någon förändring i spelet förutom de extra val som dykt upp Options/Configure Trainz – Advance Options.
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat