Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Förutom de startproblem jag tidigare beskrev fungerar allt tråkigt nog som vanligt. Det enda jag blev av med vad sparde spel. Men de ligger nog sparade här, Auran\TRS2006\Cache\sessions, och det nämndes inte i Aurans installationsbeskrivning så jag tänkte inte på att spara dem. Så en ny uppdatering, som Håmacon TROR på, kanske är att förorda.
|
Hej CGD!
Alla mina sparade sessioner kom tillbaka och det enda jag gjorde backup på och återinstallerade var mappen Local. Precis som du skriver så är det väl ungefär samma program ännu men jag tycker att det blivit en stor förbättring ljudmässigt. Jag har ett Audigy Blaster 5.1 nånting med 5 högtalare och när jag eller Alistar drar omkring så vibrerar nu fönsterrutorna i kåken på det mest fantastiska sätt.
Dessutom har den svarta skärmen vid uppstart försvunnit, det är mycket snabbare och mjukare förflyttning vid panorering och körning i största allmänhet och snabbare uppstart. Jag gillar också autosave-funktionen vid Surveyorarbeten, CMP går bättre och jag tycker på något sätt att allt känns mycket stabilare.
Däremot klantade jag till det onödigt mycket efter strömavbrottsfadäsen. Man skulle ju ta bort skrivskyddet på trainzmappen och det gjorde jag men lyckades dessutom bocka för att mappen skulle vara dold, så nu ligger den gamla versionen gömd någonstans där jag inte hittar den. Jag har glömt hur man visar dolda filer och vill gärna hitta allt gammalt jox och få bort det för jag har tappat onödigt mycket diskutrymme nu. Man skall inte hålla på med datorarbete när man är övertrött...
Håkan