Visa ett inlägg
Gammal 2006-07-16, 13:34   #8
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej Bengan!
Det var inte lite grejer du laddat hem!
Som du själv säger så är 118 GB lite ohanterligt att jobba med och jag antar efter vad du skriver att mycket av det är skräp som du egentligen inte vill ha kvar.

Själv har jag haft ett ganska svalt intresse för Trainz den senaste tiden och knappt startat det på två månader, så när SP1 krävde en ren installation så tog jag helt enkelt och avinstallerade allt och startade på nytt. Men till saken hör att jag har haft för vana att ladda ner och spara cdp-filerna från DLS istället för att bara köra Download-Helper, så det jag tyckt varit värt att spara har jag redan och kan installera på nytt.

Jag är inte säker på att följande fungerar men här är i alla fall ett tips:

Starta på en ny bana och placera ut ett objekt av varje sak du vill ha kvar (ganska tidskrävande men i alla fall enklare än att gå igenom allt i CMP). I alla fall så kan du hitta det som du helst vill spara på detta sätt. Sedan sparar du banan (t.ex. som en cdp-fil) och installerar sedan om Trainz med SP1 (rensar allt). När du sedan installerar din bana så borde CMP ladda ner allting på den ifrån DLS igen.

Borde inte det kunna fungera?
Annars har du som sagt en chans att börja om på nytt, precis som jag gjorde.

Nåja, valet är ditt.
Lycka till .... Mats