Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-06, 12:40   #135
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patsun Visa inlägg
Hej!

Nu har jag också laddat ner och testat din fantastiska rutt! Väldigt bra må jag säga! Och så likt! Allt var kanon... men...

Eftersom min relativt nyinköpta och snabba dator har Windows 7 64 bit så har jag haft tonvis med krångel med att installera och köra MSTS på den. Filer fattas, MSTS Bin vägrar lira, vagnarnas texturer blir fel, krascher hit och dit, osv. Därför kör jag MSTS på min gamla Windows XP 32 bit:s-dator istället. Problemet är bara att den har några år på nacken och orkar inte riktigt driva din fina rutt ordentligt. Jag får som högst 7 fps ute på landsbygden (8 om jag har tur ). Och det är synd.
Är texturerna för högupplösta tro? För så kraftigt låg fps har jag aldrig haft på en rutt förr (runt 18-30 brukar jag ha, såklart beroende på antal objekt/tiles).

Men som sagt - en underbar rutt... det jag såg, när jag bokstavligen hackade mig igenom landskapet!
Hej!
Jag har också nyligen installerat Win 7 och mycket annat. Så nu funkar allt bra.
En fråga till dig, har du använt "Kör som adminstratör"? Det är väldigt viktigt. Om inte så får man problem med ruttbygget, för om man sparar då och då under bygget så sparar datorn på fel sätt och placerar dina sparande på annan plats i windowssystemet. Krångligt!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat