Visa ett inlägg
Gammal 2024-03-23, 06:35   #28
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Hänt lite nytt!

Har bytt ut rälsen till Trix C-räls, då Rocoline drev mig till vansinne (klippa banvall, svårt att få ihop utan passbitar m.m.). Behöll dock Roco z21an och multimusen, då dom är kanonbra.

Provade med hjul direkt på benen på tågbordet, men blev väldigt rangligt. Så tog två osb-skivor och satte hjul under dom och ställde sen tågbordet ovan på. Blev mycket stabilare! Satte upp tv´n i sovrummet på väggen och den överblivna tv-bänken, skruva jag fast på skivorna.

Hitta ett Jeco T43 lok med ljuddekoder, men var tyvärr tvungen att sälja Trix T44an (som inte gick att sätta ljuddekoder i). Köpte två Märklin satser med O-vagnar (totalt 4st vagnar med 8st Saab 92, som last). Affären bytte till 2R hjul gratis.

Har ändrat mig om spårplan säkert tusen gånger, men tycker jag fått till en ganska bra nu. Lite svårt, när man dels har dåligt ställt, dåligt med utrymme och vill ha alla växlar i framkant, så man lätt kan nå att lägga om dom manuellt (dvs utan växelmotorer). Ville också nå, så man lätt kan koppla av vagnarna manuellt.

Jaja, nu följer några bilder, på hur det ser ut nu. Tunneln på bilderna kommer inte vara med sen, om ni undrar? Och spåret till skroten (genomskinligt på spårplanen) är inte inhandlat än!





__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2024-03-23 klockan 06:46.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat