Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-14, 14:49   #20
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Nja, att sälja spel via steam är en bättre, billigare och effektivare metod för utvecklare av flera anledningar. Du når ut till flera, slipper produktionskostnad av tryck på skiva, lättare att hålla spelet uppdaterat bland annat.
Att spel sedan ska finnas på DVD går väl argumentera om, jag har gärna alla mina spel centraliserade på ett ställe digitalt än en massa skivor i bokhyllan, men det är jag det.

Att Steam skulle konka är högst osannolikt i den närmaste framtiden, men skulle det ske skulle inte dina spel bli ospelbara, varför skulle de? Utgivarna är inte Steam bundna på så sätt att de inte kan göra något alls ifall steam går i botten, vilket företag skulle gå med på sådana villkor? Det skulle betyda att du som utgivare skulle förlora alla dina kunder för att en extern partner ramlar av pin.

Citat:
Ursprungligen postat av rock Visa inlägg
verkligen inte att de ska blandas in steam skräpet.... Spel ska finnas på en fysisk skiva. Vad händer med allt när steam lägger ner eller kursar....

Spel som kräver internet aktiveringar och elände är skit. Så fort bolaget kursar eller dom inte tjänar pengar på spelet kan dom stänga av de och de man köpt och betalat för dyrt blir skräp på sekunder...
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat