Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-14, 16:05   #36
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Och dessutom är inte tågsimmulatorer några kassakossor längre (om det någonsin har varit det???) som drar in enorma kassaflöden till utvecklarna/distrubtörerna, så av förståliga skäl så är det inte så konstigt att man söker olika former av hjälp/sponsring med finansieringen för att kunna utveckla och satsa vidare i den här är (lågkonjuktur??) branchen.

Man kan ju se på det så här också, om jag hade ett eget företag, varför skulle jag riskera egna pengar (ev. förluster) om det här alternativet fanns???
Trots allt är ju N3V ett företag som kräver en viss vinst för att överhuvudtagt kunna existera, så det här tycker JAG är en ekonomiskt smart väg att välja.

Själv kommer jag att sponsa med ett fyrsiffrigt (AUD) belopp, inte för att vara värst, eller för att få dom bästa presenterna, utan enbart för att jag "älskar" den här hobbyn.
För mej är det ett previlegium att kunna få vara med å bidra med någonting överhuvudtaget (sen så återstår det väl att se hur mycket av mitt "gnäll och gormande" utvecklarna står ut med, och hur väl förvaltade pengarna blir i slutändan, hehe ).

Och en viktig sak som många kanske inte har förstått, om det uppsatta målet inte nås, så kommer inga pengar att byta ägare, ingen risk alltså att man blir "blåst" på bidraget/sponsningen i det hänseendet.
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2013-11-14 klockan 16:21.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat