Visa ett inlägg
Gammal 2024-04-05, 17:25   #205
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 717
Standard

Animation och en första exportering av den obromsade modellen är nu klar. Återstår lite småfix, LOD:ning och att skapa texturvarianter. Men under tiden tänkte jag börja på den första av de två bromsade varianterna.

Här nedan kommer två bilder från inne i spelet. Det känns som att texturen blev lite väl saturerad och rödaktig. Lurigt för det ser lite olika ut på olika skärmar. Men jag ska nog justera ned det lite senare.


SJ Gsh 19184 inne i spelet. Här med skjutdörren öppnad. Dock har jag inte orkat göra någon hästinredning i form av nedfällbara bommar som dessa Gsh-vagnar hade


Här syns de lastluckor som (bortsett från tryckluftsledningen) är den enda modernisering dessa obromsade G3/Gs-vagnar fick under sina första 50 år i trafik. Dessa monterades någon gång 1925-1929 för att kunna lasta virke och kanske för att en och annan häst skulle få möjlighet att kika ut

Inser nu också att vagnen fått två tryckluftsslangar i varje ände, fast det bara ska vara en. Det är bra att lägga upp bilder här på forumet ibland, så man ser alla sina missar
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat