Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-05, 12:52   #114
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Det är T-section 42 eller 44. Själv har jag 38. Kan ej ha senare version p.g.a. krascher.
Bönan tänker om: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....8&postcount=96
Nja jo...

Nu var det inte version av tsection.dat jag frågade efter.

Men, det är något lurt nånstans, det är därför jag reagerar... Att inte nyaste tsection ska fungera ska inte finnas på kartan, tsection.dat är den enda gemensamma nämnaren för spårpaketen och har du lagt på den nyaste tsection, så kan du i princip köra ändå även om du skulle sakna spårpaket. Du kommer dock inte se spåren i grafiken, men det fungerar. Det är därför jag har tidigare tjatat om att skippa att tjata om ordningsföljder av installation av spår/vägpaket utan se till att alltid installera nyaste tsection.dat SIST av allt, då är du garderad.

Edit: Inlägg #95 en bit upp av Bombardier train verkar ha just en sådan situation jag beskriver, nyaste tsection, men något spårpaket saknas. Fungerar att köra ändå.

Därför undrar jag varifrån denna enstaka spårdel kommer ifrån, a1t810r.. Vem har gjort den och till vilket spårpaket hör den.

Att inte nyaste tsection ska fungera är kraftiga varningssignaler för att något eller någon har tänkt fel nånstans. Det talar ju de märkliga bilderna som är postade på felet lite granna, är möjligtvis denna spårdel involverad i den del där det skräpar sig?
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2012-01-05 klockan 13:14.
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat