Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal Igår, 23:52   #211
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 720
Standard

Tackar!

Det går sakta framåt, men har i alla fall fått in den bromsade 7-metersvarianten i spelet nu efter UV-mappning och texturering.



Som alltid när man bygger modeller av gamla saker så blir man lite fundersam på färgsättningen av olika detaljer. Jag är inte helt hundra på hur man målade räckena vid bromsarplattformen, exempelvis. Och jag vet ej heller hur man gjorde med buffertplåten i den änden. Testade att måla den svart, men det såg väldigt märkligt ut tyckte jag, men det kanske bara är för att man aldrig sett det på andra modeller/museivagnar. Samtidigt så sticker överdelen av den U-profilerade buffertbalken upp mellan brädorna i golvet på plattformen. Här valde jag till sist att måla bara gavelsidan av buffertbalken i röd och de andra sidorna svarta. Samtidigt blev bocken som bromskuren tidigare stod på röd, medan enbart räcket fått bli svart.

Jag får kanske gräva lite mera i de målningsinstruktioner jag har, men sådana här grejer burkar vara lite oklara.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal Idag, 07:15   #212
Tjatte
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 269
Skicka ett meddelande via MSN till Tjatte
Question

är den klara snart
Tjatte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal Idag, 11:46   #213
Vänersborgs_Stinsen
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2016
Ort: Vänersborg
Inlägg: 600
Standard

Snyggt! Buffertbalkarna var röda, så målar alltid jag. Sen var ju ofta underredena röda på godsvagnar då man efter 1926 i regel bara sprutlackera allt

Men svart ä snyggare Men vad jag kan se av din bild så har du fått det rätt, jag hade gjort så i vart fall
__________________
Stinsen Brinner för Bergslagernas Järnvägar.
Edwin Bohm
Vänersborgs_Stinsen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009