![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Jag har tänkt skapa nattågsaktivitet Hamburg - Köpenhamn till DK2000H. Nu har jag två frågor:
Var kan jag hitta följande vagnar? * BDcm * Bvcmz * DWLABm * WRm * WLABmz * Bomdz Jag vet inte riktigt hur vagnarna ska vara målade, bolaget heter City Night Line. Men de kanske använder DB-vagnar? ![]() Sedan en till fråga till. Irl används DB101-lok mellan Hamburg - Padborg. I Padborg är det byte till DSB litra EA. Jag undrar då om det går att byta lok i en aktivetet? Det vore ju kul att få växla runt på Padborgs station och så... Om det inte är möjligt, då får jag nog vara lite orealistiskt och använda litra EA hela vägen. Det är ju ändå det som används under större delen av resan och dessutom vet jag inte om något DB101-lok som är freeware. Tacksam för hjälp! ![]()
![]() |
#2 | |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]() Citat:
Om det går att byta tåg i en aktivitet vet jag faktiskt inte. City Night line-vagnar har jag sett i verkligheten uppställda på KBH, men vet inte om de finns till MSTS. (Tror de använder DB-vagnar men jag är verkligen inte säker) Ska leta lite så återkommer jag! ![]() EDIT: Night Line-vagnarna bör nog vara mörkblåa har jag för mig. Hittade en länk på hur de ser ut. http://www.tee-usa.com/store/media/lsm49002.jpg Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-10-02 klockan 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Du kan inte byta lok under en aktivitet. Ett tips, Skapa fler aktivitet med annat lok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Ja, så får man göra. En aktivitet till Padborg och en ny därifrån. Vet något hur man gör i AE för att man ska få order att koppla loss vagnarna i slutet av första aktiviteten och sedan ställa upp loket på ett stickspår, och koppla till nytt lok i början av den andra aktiviteten? I orginal - aktiviteterna finns det ju något som heter Work Order där det står var och vilka vagnar som ska kopplas på/av, men jag har aldrig behövt använda den funktionen i MSTS själv, så jag har ingen aning om hur man gör...
![]() EDIT: Tackar för tippset om BR101! Jag hade innan bara payware ProTrain BR101, och det vore ju tråkigt att inte kunna köra aktiviteten utan detta add-on...
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2009-10-03 klockan 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Fast hur skriver du nu då, om du inte har någon dator?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Dvs du kör tåget till en station vid tyska gränsen så avslutar du där. Sen öppnar du aktivitet 2 igen med tyskt lok till målet du vill köra.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2009-10-03 klockan 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Ja, precis så, skulle ju vara lite dålig om man väckte folk mitt i natten och sa "Ja, nu är vi i Padborg, så nu får ni traska över till de danska vagnarna som väntar vid spår 3".
![]() ![]()
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Hej!
Har man MSTS bin kan man byta lok i en aktivitet. När du gör aktiviteten ställer du upp ett lok på t.ex. ett sidospår i Padborg. Väl framme där med ditt tåg kopplar du ifrån vagnarna, kör fram till det uppställda loket och kopplar ihop. Byter lok genom att trycka på F9, klicka på det andra loket i displayen och tryck "1". Sedan kopplar du loss dig från det första loket, växlar fram till vagnarna och fortsätter din färd med nytt lok. Det är lite pyssel vid skapandet av aktiviteten men kul när man får det att funka. Tyvärr kan man inte byta lok hur som helst. Jag har testat att byta mellan Rc4 och Rc6 samt mellan NSB El18 och CargoNet 185 och dessa funkade fint. Däremot gick det inte att byta mellan Rc6 och El18 t.ex. Jag vet inte om det funkar mellan de lok du tänkt att använda men gör en liten testaktivitet först och kolla. /Micke Senast redigerad av mibl den 2009-10-04 klockan 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det där var ju bra att du skrev om lokbyten. Tack! Visste inte om detta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
Hej! Ja, tack för tippset, jag var själv lite inne på att det kanske skulle kunna gå men tänkte att det verkade lite krångligt...
![]() ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|