![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag skall lägga ut ett spår på 139 rutor (1.390 m). Finns det något enkelt trix att slippa räkna alla dessa 139 rutor?
Nils Blid, underkänd i matematik |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Använd en s.k. ruler (Finns under verktygsdelen) och måtta ut ditt avstånd med hjälp av den
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Klicka på knappen som jag har ringat in, så kan du lägga ut en önskat lång "linjal" som visar antal meter.
EDIT: Dson var snabbare, men du glömmde bilden, hehe.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-04-27 klockan 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag hade ingen bild, och valde medvetet att inte ta någon bild ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Tänk om jag hade fått en tia för varje ruta jag räknat.
Toppen - och ett innerligt tack. Nils Blid |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Var du lycklig att du inte hade ändrat till 5m-grid! Nu kan du göra det när du har linjalen!
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]() Citat:
![]() EDIT: 10 sekunder senare har ja förstått....hehe Senast redigerad av desse56 den 2010-04-28 klockan 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|