![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej
Kul det där med 3d bygget med ketchup, KorvTiger. Det verkar vara intressant. Någon undrade när Tp loket blir färdigt. Ja...jösses. Få se. I alla fall så börjar det likna en Tp i en del ting. Fast det är mycket kvar. Svårt att få till en bra textur till själva korgen. Det blev först en stor grön klump. Kunde inte se vad som var bak eller fram. Så jag håller på at försöka mejsla fram lite ljusare partier längst kanterna. Fast å andra sidan så kanske det inte behövs. Trainz kanske fixar ljusare och mörkare partier när man väl får in Tp:en i spelet. Kan inte prova just nu efter som min cd skiva till Trainz tycks ha pajat. Får väll skaffa en ny. Kanske skulle jag satsa på trs 2009? Få se vad det blir. I alla fall så ser det ut så här med Tp 3500 i verkstaden denna natt kl. 01:56. Fortsätt med era moddeler. Det ser fina ut. Hälsningar LokKalle
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
ser mycket bra ut!
Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2009-12-14 klockan 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]()
Jag kan bara hålla med ser riktigt bra ut
![]() Och kommer du göra en fungerande hytt till loket?
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Mumma! Snygga färger, ser väldigt naturliga ut!
Trainz renderar modellerna och fixar ljus/skugga, men det är inte så jättesnyggt gjort så det skadar inte att man målar dit ljus/skugga på texturerna.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Slurp... ser ut som nästa stora middag. Och jag som
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Tackar.
Fungerande hytt va det ja. Jodå. Fick just hem yttre plåtarbetet från grabbarna i plåtverkstan. Fast de är inte vana vid sådana här typer av hytter. Det blir veck i plåten runt fönsterlisterna. Har försökt pilla rätt det hela så gott det går. Kanske har chefen i plåtverkstan givit grabbarna fel byggmetod. Någon som har förslag / tips om det hela? Å andra sidan så är det inte säkert det syns så farlig när det blir färdigt. Eller vad tror ni? LokKalle
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|