![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag vet att det sitter en massa "konstruktörer" och knåpar med egna byggen. Problemet är att man måste konstruera varenda detalj själv.
Min idé är att lägga upp "ett lager" med konstruktionsdetaljer (parts)(hjulaxlar, lagerboxar, ångdomer, sotskåpsluckor, strömupptagare , lyktor, skorstenar mm.). Om allt är väl beskrivet och dokumenterat, samt hierarki-terminologin i Gmax enhetligt definierad, så borde alla få det lättare att göra konstruktioner snabbare. Är detta en bra idé eller "är jag ute och cyklar"? LAn |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tycker det låter som en lysande idé!
Helt perfekt med färdiga smådetaljer, då borde det vara lite lättare och gå snabbare att bygga något!? Men vem har lust och kunskap att göra detta "lager"? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Gubbar till Gmax efterlyses. | LokKalle | 3D-design - Trainz | 1 | 2004-11-02 18:32 |
Finns det någon svensk turitoal till Gmax?? | prymikom | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2002-10-22 18:55 |
tutorial till gmax | frångrubbe | 3D-design - Trainz | 2 | 2002-07-19 15:48 |
Gmax till MSTS | emges | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 4 | 2002-05-31 14:29 |
Gmax gratis till Trainzanvändare | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2002-05-04 22:56 |