![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... får en egen tråd här (alldeles för mycket skrivet i Ekans DL-tråd redan).
Jag har använt Vladimir Steffens tjeckiska lok som plug och byggt en "riktig" V5 kring den (det var massor som inte stämde så det blev ett helt nytt lok). Texturerna är dom av Ekan ommålade, fast justerade att passa det nya loket. Det blev inte så tokigt. Detta rätvinkliga, fyrkantiga lok som ju inte är någon skönhet precis !?
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Riktigt "ful" snyggt lok
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Hej!
Dom ser riktigt finna. ![]()
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Ser att du har fått bort alla överflödiga ledstänger, mm. Lennart, nu börjar det ju likna "limpa", hehe. Snyggt jobbat i alla fall, jag ska skicka över texturerna som jag har från ett "äkta" V5 lok, som du får använda hur du vill, om du vill, annars har du väl plats över i papperskorgen, hehe.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Oj, vad snygga dem blev! Och personligen tycker jag ju V5 är ett skitsnyggt lok
![]() ![]()
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Du har nog rätt, skall mäta upp dom! De skall väl vara i höjd med bröstkorgen ungefär ? Edit: Jo då räckena satt i "punghöjd" (80 cm) - direkt livsfarligt - jag antog att det tjeckiska loket hade rätt höjd - nu sitter dom i "leverhöjd" (120 cm). Alltså i höjd med ett ändå rätt misshandlat organ ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-05-29 klockan 20:59. Anledning: Justerat ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
EDIT: Något som skulle lyfta henne flera steg till. Är hjulupphängningen med sina fjädrar, som du säkert ser på bilden som jag skickade. EDIT igen: Slänger upp bilden här också.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2014-05-29 klockan 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Värdefull bild ! Kan bli nåt!
![]() |
![]() |
#9 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vet inte hur mycket du vill gå in på detaljer, när du bygger om ett annat lok.
Har iallafall upptäckt två detaljer. 1. Slutljuset, där ska lampan vara lika stor som dom som sitter på var sin sida om slutljuset. 2. Trappstegen i hörnen, ska längre in så att dom börjar vid hörnen på karossen.
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Det vart myyycket bättre sådär Lennart!!
![]()
![]() |
#11 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Två nya boggier var nödvändiga, originalet stämde inte alls + lite lösgodis från en underbar textur av märket "Ekan". Jag behåller de enfärgade ytorna eftersom jag jobbar med 4 lok parallellt (lättare att ändra nyanser då):
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Tjusigt
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
detaljrikedom kontra polygonantal är en byggares ständiga dilemma!
Har väl plockat på det som bör vara med på boggierna och loken nu. Saxat en del från Ekans "supertextur" och det mesta är väl OK? Hytten är en non functional som vi får se om den blir nåt annat i framtiden ?
![]() |
#14 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Blev ett jädra lyft med ett riktigt underrede på loken, skillnad som natt å dag, nu börjar dom se riktigt trevliga ut
![]()
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2014-05-31 klockan 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Ja jäklar vad snygga dem blivit!
![]()