Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-04, 22:25   #1
rely
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard Min version av Inlandsbanan

Precis som titeln säger så har jag tänkt mig att göra en "egen tolkning" av Inlandsbanan. Vad jag menar med det är att jag ska göra mitt bästa med att lägga allt spår rätt men "relyfiera" det hela lite med mer "övergivenhet" än vad som redan råder i verkligheten.
Jag laddade ner Bengans DEM karta med Arvidsjaur-Storuman för en tid sedan och har lagt lite spår på den lite då och då när jag känt för det. Så det är den sträckan som jag har planerat att bygga på.

Detta projekt kommer nog ligga lite vid sidan om min andra rutt så vet inte hur ofta jag kommer att uppdatera den här tråden men jag ska göra mitt bästa.

Jag har satt Slagnäs som utgångspunkt och kommer bygga åt båda hållen lite som jag känner.

Det här är första gången som jag försöker "avbilda" en verklig järnvägssträcka så jag hoppas att folk har överseende om inte varje hus, kurva eller övergång ligger på metern rätt eller ens finns med.. Kan ju tillägga att jag bor i Stockholm och har lite svårt med att ta mig till dessa platser själv för att mäta och fota.. så google är mina ögon.

Tänker redan nu be om hjälp med att om någon scrollar förbi en byggnad, bil, bro eller något annat som ni tror skulle passa in någonstans längs denna sträcka (speciellt stationshus) så uppskattas alla tips och förslag!

Och nu ett smakprov på vad som komma skall
Bifogade bilder
Filtyp: jpg trainz 2014-11-04 21-41-17-63.bmp.jpg (119.4 KB, 396 visningar)
Filtyp: jpg trainz 2014-11-04 21-41-27-11.bmp.jpg (244.3 KB, 397 visningar)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:11.