![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Är detta rätt script och varför visar den script error. Och i så fall vilket script är error.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Den här skylten kan dyka upp lite då och då. Eftersom jag inte begriper den, så stänger jag rutan och lägger in vsi på nytt. Kommer skylten upp på nytt kör jag ett varv till.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Som jag har tjatat om detta:
Trackside-signalerna (De som har L eller R i namnet) i STLs system fungerar inte och har aldrig gjort. De blev felaktigt distribuerade för ett antal år sedan av betatestare och har spökat runt sedan dess. Tag bort dessa och använd scenery-signalerna (som vanligen har S i namnet) istället!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
För mig har det fungerat perfekt tills nu, Nu är dock allt raderat och ominstallerat. har även kollat att jag har STL Signal Source 4.33.2 for TANE installerat. Något mer jag skall kolla för jag får bara upp följande när det gäller vsig och vfsig alla andra objekt är dock kopplade till vägskydd AAA.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag kommit så här långt men bommarna ligger nere och tågen stannar för röd vsig?
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Fällbommarna är ett känt problem, som avhandlats i Forum tidigare. För min del tar jag bort fällbommar, som inte fungerar, och kör bara med krysstavlor.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Nu fungerar det efter att läst dokumentet Svenskt vägskydd av Nisse, att flytta fram vsig ända fram till vägkanten och använda helbommar halvbommar fungerar inte för mig och Ekans vädrade bommar stänger ner hela TANE. Mycket märkligt när hans vädrade krysstavla fungerar.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Vad tusan är det med TANE? Nu är dom vanliga bommarna borta och funkar inte längre men det gör dom vädrade nu. Mycket skumt.
![]() |
#9 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
blomsson hade väl en teori om att det kunde vara nått knas på skriptet, men den enda som kan bekräfta det är väl herr korvtiger, eller..??
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|