![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
![]()
Har en fråga angående förarhytter till de svenska loken i Trainz. Vad är anledningen till att det finns så få hytter till de svenska loken. Brist på intresse eller är det svårare att bygga hytter till Trainz än till MSTS för där går det ju att komma åt några stycken...
(t44:ans hytt är ju kanon i msts) En sån skulle finnas till Trainz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bara en vild gissning från mig.
MSTS är ju mer en simulator och behovet av en bra förarhytt är större där. Trainz är lite mer åt modelljärnvägshållet. Själv föredrar jag att se tågen susas förbi och följa det med blicken och försöka hitta lösningar som får tågen att göra sina uppgifter utan att störa trafiken runt omkring.
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Förstår vad Bengan säger och instämmer en hel del!
![]() TRS har dock stora fördelar inom vissa områden och msts inom andra. En mix mellan dessa vore otroligt... ![]() Att det till msts finns många hytter beror troligen på att det är enklare att göra en hytt i 2D(endast en bild med animationer). Även om T44'an råkar vara gjord i 3d så är det inte så många som är det i msts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Aha....själv tycker jag att trainz är bättre än MSTS på nästan alla punkter (om inte alla?). Jag kör gärna en tur i hytten och låter trainz styra lite andra tåg i omgivningen, möten, växling mm. Så om någon är grym på hur man bygger hytter i trainz så skriv gärna allt ni vet här så ska jag göra ett seriöst försök att bygga en..
(Försöker hålla mig till sent 70-tal i mina banor så en t43 eller rc2-hytt vore nog trevligast att börja med). Senast redigerad av hauguth den 2005-11-11 klockan 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
det är extremt svårt om man inte kan, jag kan inte..
Att animera allt är nog ja nästan omöljgt men en del kan visst. Det program som krävs ja som jag vet ialla fall är 3D MAX (DISCREET's 3D MAX). TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
den hytt som jag höll på med till trainz var en modifiering
av en hytt som Alex Kölsche har gjort till något ... lok. Och efter som jag känner honom så fick jag tillstånd men projektet lades ner rätt fort. För jag flyttade mätare och dom tillbaks sig själva. Gas spaken ja den fans där men den var "flyttbar" bara inte som jag tänkte utan upp ner. Men när den vara på full gas så var den ungefär i mitten på rutan. Det var inte så jag tänkte med "flyttbar". Men men herr Kölsche fick tillbaka sin modifierade hytt och svaret jag fick var ett asgarv... Men när han får tid så kanske det blir något med lite tur. Han har fått bilder på ett RC2 lok så vi får se. Men just nu har han själv andra projekt så inte för till fället. Bild min misslyckade ändring av hytten. TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det låter lite krångligt det där...hmm
Hoppas att han får tid till rc2-bygget...vore ju kanon med en sån hytt.. mvh |
![]() |
![]() |