![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Växelväljarbox kan ju vara bra o ha på modernare bangårdar... tack till Rojje för bilder för länge sen!
![]() Skickar upp den till BB under kvällen förhoppningsvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej Mazz!
Mycket snygg växelväljabox. Tjalles gantry´s ja jösses......... Fina objekt ni skapar och alla andra på denna planet. Mvh Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Hej!
Mycket fint, alla dessa smådetaljer är helt perfekt att ha. Lyfter ruttens utseende mycket.
![]() |
#4 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Trevligt i övrigt, sådan gör mycket för helhetsbilden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack för kommentarerna!
Bra fråga Olaf... Jag är inte hundra på dess placering, studerade hur det va gjort i Västerhaninge. Du har en poäng där, en box för 2 växlar borde finnas oxå. Samt, enstaka stolpar med enbart lampa... Hur den används är jag inte säker på... Bättre vetande får gärna sprida lite ljus i grådasket.. ![]() Hehe, finns tusen olika smådetaljer att göra känns det som... Man får ta dom vartefter, dom höjer som sagt stämmningen lite granna... Efter de här och lutningsvisarna som jag oxå lägger upp nu, så bland objekt så är det dax för lite större mojjar... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Stolparna med lampa har även knappar för omläggning av en växel. Lampan indikerar hurvida växeln styrs lokalt eller från ställverket. Om jag kommer ihåg rätt lyser lampan då växeln styrdes lokalt. Men ställverket kan närsomhelst ta tillbaka växeln så de är lite luriga.
/Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Oki och när det bara är en stolpe med lampa vid växeln, finns det knappar lite längre bort då? typ om växeln ligger mitt i växelgator me spår på båda sidor?
EDIT: Såg att du skrev ju att det finns knappar även på stolpen.. ![]() ![]() Senast redigerad av Mazz den 2005-11-29 klockan 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Så här kan det se ut i verkligheten. Här i Malmö.
/Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja just tusan, det är knappar även på den lilla stolpen ja... När har man skåp eller ej då?
En liten knapp-lamp-moj-stolpe får man göra då, ja... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hmm tycker mig se det på denna bild som är från mötestationen i Påarp. Varför det är olika vet jag inte. Så jag passar frågan vidare.
/Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Oki, tack iallafall...
![]() ![]() Kan det här se lite mer realistiskt ut? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Ja det ser bra ut fast jag saknar den gula lådan med växeldriv.... Den finns på KMJ så den borde gå att ladda ner. Men nu var det väll stolpen du ville visa och då ser et bra ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nope, lampan lyser inte... Det blir ju lite knepigt att avgöra när en lampa ska lysa, dvs att växeln styrs lokalt, som jag förstår är innebörden... Normalast är dom väl släckta, gissar jag...
Så, tji lyse i lampan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Hei dette ser bra ut. Det er det samme som er brukt i Norge også tror jeg. Den med bare knapper og lampen.
![]()