![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Hej.
Som tråden heter har jag problem med KL's X40 som ni kan ladda ner här: http://www2.ekeby-ktv.net/1607/X40.zip . Problemet som jag har stött på är när jag startar en Msts rutt, och under laddningen kommer det upp ett felmeddelande om att X40's engfil är fel/problem med. Sitter ochså och pular med en aktivitet, med just X40. Och där har jag ochså problem med tåget. När jag i aktiviteten stannar vid en station kommer det inte upp att man ska trycka enter för att ladda/lämna av passagerare. Varför? Jag har förstått att det någonstans i engfilen ska stå (100.0 passagerare) eller något liknande. Vad är det som gör att det inte fungerar? ![]()
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
MVH Sparkfot// VD På Nordic Train |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej. Jag tankade hem X40. När jag kollar med Conbuilder så saknas filen E10_power0.wav i zip-filen. Kan den ha blivit glömd vid zippningen?
Hälsningar Olle m |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Det visade sig att jag inte kunde ha Sj X40 installerad på samma gång som KLs.
Så jag får köra med en åt gången fortsättningsvis. MVH
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kan du inte ha både SJ X40 och KL X40 installerade samtidigt, så är inte KL´s riktigt omdöpt!
Lägg till denna rad ovanför Light-sectionen i eng-filen, för att kunna load/unload passagerare: PassengerCapacity ( 100.0 ) OBS! 100.0 står för pass. antalet och kan ändras!
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Det är samma problem här men för mig är det så att jag bara får med drivenheten...
dom andra kan jag inte se röken av... Vad gör man åt mellanvagnen och slutvagnen??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Antingen får man strunta i att ha SJ X40 installerat eller så får man döpa om KL´s riktigt. Nu verkar det som om dom "krockar" med varann...
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
|
![]()
Laddade ner både SJ X40 och KL´s nu och kollade. Inte så konstigt ni får fel, då s-, sd- och eng-filerna heter exakt samma sak. Endast con-filerna och tågmappen har annat namn.
Alltså så går det inte att ha både SJ X40 och KL´s X40 installerade samtidigt! "Vad gör man åt mellanvagnen och slutvagnen???" Det finns ingen mellanvagn och ingen slutvagn. X40 är en ommålning av ett holländskt (tror jag?) tåg och det är bara drivenheten som används (2 drivenheter vända mot varann alltså!).
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Jaha!!
det förklarar saken! Jag trodde det kunde ha ett samband med att inte det gick att lasta passagerare!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Konstigt...
Jag har KLs och SJs Installerade samtidigt.
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
"Jag har KLs och SJs Installerade samtidigt."
Och du kan välja (och köra) båda? Det borde inte gå! Har du testat att göra en aktivitet?
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har KL X 40 och SJ X 40 i olika mappar. KL går fint att köra (provat på KMJ), men SJ X40 hänger sig i starten av aktiviteten.
Det tycks inte gå att ha båda i samma mapp eftersom båda använder en .ace-fil med samma namn, samma storlek men antagligen olika innehåll. /OM |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
|
![]()
Mapparna heter inte likadant och därför kan man installera båda. Men det är ju skillnad på att kunna installera båda och kunna köra båda. Och man vill ju kunna ha båda installerade och kunna köra båda (det vill jag iallafall!).
Eftersom filerna heter likadant, så vill dom skriva över dom "gamla", om man försöker lägga dom i samma mapp!