![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Under mitt banbygge så provkörde jag en bit men loket spårade ur. Loket finns nu inte med i Surveyor men i Driver kommer det med. Hur skall jag bli av med det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Förmodligen så har du dragit lite fel t. ex vid plankorsning eller krök, så att spårbitarna inte sitter ihop, kolla det först.
Annars om du har en skarp krök eller liknande och du åker fortare än 20 Km/h så kommer det att spåra ur, jag har själv varit med om det.
![]() |
#3 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Lok, vagnar, rules och dylikt sparas alla i en session, alltså inte i själva rutten. Prova att göra en ny session till din bana så borde problemet vara ur världen. mvh .... Mats
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag var inne på din väg MatsH så jag laddade in en Route, det som ståt till vänster om strecket och inte en sessions men det hjälpte inte. Loket finns inte med i Surveyor mode men när jag går över till Driver mode via Ctrl F2 eller dirckt till Driver så finns det där. Det märkliga är att när jag provkörde så sparade jag inte utan stängde bara ner.
Nu har jag dock löst problemet med hjälp utav Delete knappen. Men, men jag hade ju hellre sett en bättre lösning. Framöver skall jag börja spara både oftare och i olika varianter. Både vfp420b och MatsH skall dock ha tack för sina insatser. |
![]() |
![]() |