Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-06-01, 00:39   #1
Jonmpa
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile Bättre än såhär kan det enligt mig inte bli...

Canon EOS 350 D nyutrustad med ett Sigma 70-300 mm Objektiv, bilderna tagna från utedäcket på VIKING CINDERELLA Onsdag 24e Maj 2006:

AMORELLA

SILJA FESTIVAL

SAXAREN
Jonmpa besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 07:44   #2
Kristian
Tidigare Krille400

Reg.datum: Oct 2004
Standard

Normalt så är jag inte så intresserad av båtar, men dina bilder är ju jättesnygga! Gillar speciellt den övre.
//Kristian=)
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 11:04   #3
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Kul att du är nöjd med kameran och objektivet.

Jag håller dock inte riktigt med dig att det inte kan bli bättre
Det lutar fortfarande en del, något som förtar bilderna...

När det gäller båtbilder finns några av mina favoriter här

http://www.pbase.com/image/38398815

http://www.pbase.com/image/60679411

http://www.pbase.com/jeff_catalina/i...17747/original

http://www.pbase.com/skaterpitt/image/54043036/large

http://www.pbase.com/firstlightimagi...07633/original
Gammal 2006-06-01, 11:48   #4
Erik.H
Tidigare mrdaddydj

Reg.datum: Oct 2003
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Kul att du är nöjd med kameran och objektivet.

Jag håller dock inte riktigt med dig att det inte kan bli bättre
Det lutar fortfarande en del, något som förtar bilderna...

När det gäller båtbilder finns några av mina favoriter här

http://www.pbase.com/image/38398815

http://www.pbase.com/image/60679411

http://www.pbase.com/jeff_catalina/i...17747/original

http://www.pbase.com/skaterpitt/image/54043036/large

http://www.pbase.com/firstlightimagi...07633/original
Den första och den på Queen Mary 2 var inte helt fel.!
Gammal 2006-06-01, 11:49   #5
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Det är trevligt med båtbilder, men lite mer självkritik skulle nog inte skada... Det här börjar bli en klyscha här på forumet, men "Det är inte enbart kameran som gör bilden... Fotografen är minst lika viktig".

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 14:51   #6
alexfaldt
Exilskånsk lokförare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Lite självdistans skadar inte även om det är kul att du är nöjd.

Bilderna skulle må bra av att rätas upp och kanske efterbehandlas lite i något redigeringsprogram. Sen skulle jag även föreslå att du letar nya kreativa bildvinklar.
Gammal 2006-06-01, 15:59   #7
MartinO
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till MartinO Skicka ett meddelande via MSN till MartinO
Standard

Jag var helt säker på att skribenten var i 15-årsåldern ända tills jag läste profilen Det är som sagt kul att du är nöjd med kameran men det krävs mer än rätt exponering för att göra en bild Rätt exponering är ju en bit på väg men sen tillkommer saker som komponering, lutning och motiv in i leken också och då blir det genast klurigare! Övning ger färdighet.

Sen kan jag bara hålla med om att det är härligt att åka båt och fotografera en solig dag! Lite synd är det att känslan man har just då inte riktigt följer med bilden...

Senast redigerad av MartinO den 2006-06-01 klockan 16:05.
MartinO besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 16:23   #8
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Härliga bilder Jonmpa! Nu längtar jag ännu mer till sommarens båtresor i skärgården.

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 22:18   #9
Jonmpa
Medlem

Smile

Tack Snälla, säger jag till er som gillade bilderna och till er andra säger jag att jag inte vill eller orkar bli bättre än så där, jag är i sjunde himlen så är det bara, detta är det bästa jag kan och bilden är redigerad och upprättad i Adobe Photoshop bara så att ni vet och mer efterbehandling klarar jag inte, jag vill vara på amatör, hobbynivå och inte gå in för det med hela min själ, då slits den ju till slut, jag har ju en del annat på spisen också, jag ansträngde mig till det yttersta sen får ni säga vad ni vill, men det är tråkigt att ni aldrig blir nöjd verkar det som om ni så får halm på golvet som Bacil Fawlty sa, jag tyckte det låg en del i det faktiskt, skämt åsido, hur som helst är detta mina mest älskade bilder sen jag började med detta nöje 2002 med en APS, sen en skräpdigitalare, den sämsta jag nånsin sett, Kodak Easy Share 4200, men priset var lågt, sen en Konica Minolta Z2:a Och Sen en Z6:a och nu har jag nått mitt mål, Varje Amatöfotografs Dröm som det stod i nån annons Canon Eos 350D, dessa milimeterfel som nu är kan bero på att jag är darrhänt och spänd när ett fotoobjekt är på gång, dessutom är jag skelögd, där kom det fram också, kanske den största anledningen till att bilderna inte blir 100% rak, men enligt mig har dom flesta varit någorlunda rak hela min fototid och dessa bilder är som sagt upprätade och autojusterade, så det så!!!
Mvh Johnny Nilsson
Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 23:17   #10
Daniel
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa
Tack Snälla, säger jag till er som gillade bilderna och till er andra säger jag att jag inte vill eller orkar bli bättre än så där, jag är i sjunde himlen så är det bara, detta är det bästa jag kan och bilden är redigerad och upprättad i Adobe Photoshop bara så att ni vet och mer efterbehandling klarar jag inte, jag vill vara på amatör, hobbynivå och inte gå in för det med hela min själ, då slits den ju till slut, jag har ju en del annat på spisen också, jag ansträngde mig till det yttersta sen får ni säga vad ni vill, men det är tråkigt att ni aldrig blir nöjd verkar det som om ni så får halm på golvet som Bacil Fawlty sa, jag tyckte det låg en del i det faktiskt, skämt åsido, hur som helst är detta mina mest älskade bilder sen jag började med detta nöje 2002 med en APS, sen en skräpdigitalare, den sämsta jag nånsin sett, Kodak Easy Share 4200, men priset var lågt, sen en Konica Minolta Z2:a Och Sen en Z6:a och nu har jag nått mitt mål, Varje Amatöfotografs Dröm som det stod i nån annons Canon Eos 350D, dessa milimeterfel som nu är kan bero på att jag är darrhänt och spänd när ett fotoobjekt är på gång, dessutom är jag skelögd, där kom det fram också, kanske den största anledningen till att bilderna inte blir 100% rak, men enligt mig har dom flesta varit någorlunda rak hela min fototid och dessa bilder är som sagt upprätade och autojusterade, så det så!!!
Mvh Johnny Nilsson
Andas du också? :P

Fina bilder F.Ö

Senast redigerad av Fredrik den 2006-06-01 klockan 23:34.
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-01, 23:52   #11
Jonmpa
Medlem

Smile

Tack för det Daniel, men vad menar du med andas du, gjorde jag inte det så tvivlar jag på att jag vore i livet. Mvh Johnny Nilsson
Gammal 2006-06-02, 00:10   #12
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Citat:
Tack Snälla, säger jag till er som gillade bilderna och till er andra säger jag att jag inte vill eller orkar bli bättre än så där, jag är i sjunde himlen så är det bara, detta är det bästa jag kan och bilden är redigerad och upprättad i Adobe Photoshop bara så att ni vet och mer efterbehandling klarar jag inte, jag vill vara på amatör, hobbynivå och inte gå in för det med hela min själ, då slits den ju till slut.
Det är bra att du är nöjd med bilderna Jonmpa, det är ju huvudsaken. Man sysslar med sina olika hobbies för sin egen skull, inte andras. Samtidigt vill man ju utvecklas vidare hela tiden, bli bättre och bättre. Ju mer du fotar, desto mer lär du dig, oavsett om det var meningen eller ej. Man lär sig nytt hela tiden, så är det bara.

Men lycka till med allt du gör om fritden och fortsätt utvecklas på ditt vis, så ser vi andra fram emot fler bilder.
Gammal 2006-06-02, 06:32   #13
MartinO
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Skicka ett meddelande via ICQ till MartinO Skicka ett meddelande via MSN till MartinO
Standard

Du ska ju fotografera för att göra dig själv nöjd, inte andra! Vem sjutton lutar inte bilderna titt som tätt, det är tur det finns program som man kan räta upp dem med

Men hur vore det med lite självdistans? Skrik inte ut världsklass och att det inte kan bli bättre när det inte är så. Det retar nog de som verkligen försöker bli bättre och utvecklas inom fotohobbyn
MartinO besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-02, 21:18   #14
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Citat:
Tack för det Daniel, men vad menar du med andas du, gjorde jag inte det så tvivlar jag på att jag vore i livet. Mvh Johnny Nilsson
Andas, menade han nog med att du inte skriver punkt (.) efter meningarna, blir rätt svårläsligt och man kan inte andas (enligt min svenskalärare) om man inte använder punkter.
Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage.
http://tobbebilder.from.eksjo.com/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-06-02, 22:26   #15
Jonmpa
Medlem

Smile Idag har jag gjort nåt inte många gjort...

Jag har stått på Gåshaga från klockan 07:40 cirka till cirka 19:00, det ni, det är vad jag kallar världsrekord det!!!
resultatet blev kanon enligt min mening, jag fick exakt dom vinklar jag ville ha, tänkte här ta mig friheten att lägga ut några guldkorn av alla 746 bilder som det blev Det ska också tilläggas att många av båtarna tog jag kort på vid minst 2 tillfällen under dagen och jag tog många på varje båt

GÅSHAGA DEL 1:

VÄRMDÖ

VÅNÖ

VÄDDÖ

VIBERÖ, detta är den bildskönaste bilden enligt mig, jag blir helt överväldigad varje gång jag ser den

VÅNÖ

VAXÖ

SAXAREN

SJÖBRIS

CINDERELLA I

CINDERELLA II

KRYSSNINGSBÅTAR BLEV DET OCKSÅ, DOM SER NI I DEL TVÅ!!!
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:10.