![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Jaha,då va matchen mot Tyskland avgjord
![]() Jag tycker inte att Sverige spelar på topp precis! Det var dåligt att henke missade straffen.
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Om försvaret inte kan spela bättre än ett par smågrabbar i 10-årsåldern är man inte värd att gå vidare. Att sedan missa ett sånt gyllene läge som en straffspark innebär är inget annat än pinsamt. Sverige kommer aldrig bli någonting inom fotbollen, oavsett hur mycket media överskattar oss.
Dagens käftsmäll torde dock gå till domaren som behagar hånskratta Lucic rakt i fejjat efter dennes röda kort. Domaren sålde sig som en ****, helt skandalöst.
![]() |
#3 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Jag såg inte mycket av matchen men instämmer att man ska inte stå o prata me nån på sidan som ett 10 årigt lag eller liknande vilket var en av alla saker. Nu slipper vi fotbollshysterin iaf i media och kanske får se Canonmupparna med vita L objektiv på gatorna arbetslösa framöver! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare ssg
|
![]()
Jag säger bara FY FAAANN!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Sverige spelade uselt.......eller var det Tyskland som spelade mycket bra och därmed fick Sverige till att spela dåligt?
För kom ihåg! Tyskland är ett mycket bra lag och att möta Tyskland i en åttondelsfinal på hemmaplan är en otrolig tung uppgift! Sveriges insatser i VM är inte dåliga. Det Svenska laget har spelat bra och de facto; Att räkna med Sverige efter åttondelen...det är överdrivet. Massmedia tjatar om att åhh nu blir det VM-guld. Nej det har jag aldrig trott. Inte en chans. Så bra är inte det Svenska laget. Jag är mycket nöjd med lagets insatser i denna upplaga av VM och det borde fler vara. Och Henkes straffmiss. Det går inte att komma och skriva på ett forum att "Hur fan kan man missa ett sånt drömläge" Straffar är psykologiskt krävande. Det krävs ett mycket gott psyke och djup koncentration för att lyckas. Att sedan Henke tvingas stå och invänta byte är, tror jag, en av faktorerna till att han inte satte bollen. Men jag är inte sur för det. Idag jublar jag och är glad! Sveriges insatser i VM denna gång är mycket goda! Grattis Sverige! ![]() ![]()
![]() |
#7 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Ja det är sant VM går om fyra år i Sydafrika, men vi har ett EM 2008 och jag tycker redan nu att planeringen inför EM 2008 skall börja. DVS föryngra laget och hitta en harmoni som passar det svenska sättet att tänka, samt hitta ett spelsystem som passar de som spelar. Nu blir det ju en del som slutar så nu kan man passa på att spela in de yngre förmågorna. Men det är som det är, med Lagerbäck vid rodret så blir det aldrig så...Vi har inte de yngre spelarna som krävs för en föryngring i landslaget utomlands och Lagerbäck är som bekant k*t på de utländska spelarna. Det är ju inget som säger emot att inte ta med de som spelar i allsvenskan. Sen tycker jag att Sverige gjorde en bra insats för övrigt i VM, det är som experterna säger att bara ta sej till VM är godkänt med tanke på de resurser som vi har. Det är ju alltid så att man behöver ha lite tur i lottningen. Nu fick vi Tyskland och hade vi klarat dom så hade det varit Argentina i nästa runda. Hade de hamnat på andra halvan så hade de kunnat gå längre, men där fanns risken att stöta på Brasilien i samma runda som nu....Så lite tur med lottningen och det hade gått ännu bättre... Lycka till i EM-kvalet!! Blir många kul matcher att följa under den resan tex mot Danmark (som jag kommer att se i Kbh!!!).... MVH Kenneth
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-06-25 klockan 13:36. |
![]() |
![]() |