![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
En bild från Gnesta tagen idag söndag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Gnesta ån ser ut att vara riktigt badvänlig
![]() Senast redigerad av powerwin87 den 2006-08-21 klockan 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Mkt vacker bild.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Trevligt trevligt... Kan tänka mig att det står någon fin liten fisk på lur under trädgrenarna och bara väntar på en flugfiskare
![]() ![]() Mvh Isak |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tackar, det är nog ganska bra vatten i ån, den flyter med ursprung från Klemmingn från Frösjön mitt emot station ner till Sillen söder om Gnesta.
Jag vet inte hur dt är med fisk i ån men det finns gös i sjön och dom brukar stå lite längre ner och fiska. Jag kan lägga ut några bilder till på ån om det är av intresse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Mvh Isak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Här kommer några bilder till som jag har tagit, hoppas dom smakar
1. Frösjön med åmynningen nere i högra hörner, stationen ligger till vänster i bilden. 2. Riktning mot platsen jag tog första bilden i tråden från 3. En bit neråt från förra bilden, utmed en fina å-promenaden som dom har gjort iordning 4. Bron över vägen till Visbohammar åt Mariefredshållet 5. Dammen med forsen där dom flesta brukar stå på en liten brygga och fiska, Lite längre ner går ån under 57;an ut mot Sillen Tilläggas kan att det går att gå från där järnvägen passerar än till en bit nedanför 57:an |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Ser finfint ut. Hoppas ån inte har en tendens att svämma över bara, för husen står nog lite illa till isåfall...
Mvh Isak |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
vid lillsjön (första bilden i inlägget) brukar bryggorna hamna under vatten på våren, för något år sedan blev sjön en halv gång större och bryggorna hamnade under vattnet åtskilliga meter ut.
|
![]() |
![]() |