Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-10, 00:54   #1
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Thumbs up Passade på med lite kultur i helgen... :)

Ibalnd måste man syssla med annat än tåg-nörderi... det blir bäst så...

Så, i helgen va frugan o jag på teater... Men, inte vilken som helst...

Började för ett antal år sedan faktiskt, frugan hade snappat upp nånstans att man kunde se på Shakespeare på Gripsholms slott... Jag protesterade instinktivt... Jag, gå o se Shakespeare??? Nä-nä... Men, man är väl inte bättre än att göra en kombi då, man kan ju alltid kika på ÖSLJ när man ändå är där...

Så, efter lite obligatoriskt tåg-nörderi hamnade vi på Gripsholms slott för att se på Shakespeare... Min fru är inte omöjlig på något sätt, det bor en liten liten tågnörd i henne oxå nuförtiden... Detta är alltså för ett antal år sen, tror det är nångång runt 2001...

Men, väl där... det här är ju riktigt bra, juuu... Skådespelarna utgörs av relativt unga artister, men inte mindre skickliga för det... Det gav mersmak, hel enkelt...

Så... I lördags var vi och såg för mig 3:e gången Shakespeare... Denna gång hålls föreställningen i Steninge Slott utanför Märsta. En helt underbar föreställning, första gången som jag såg på teater iförd regnställ faktiskt då det behagade regna lite granna efter pausen, men det gjorde ingenting alls. Arrangörerna, www.spegelteatern.se vill gärna maximera antalet i publiken för att inte tappa ögonkontakten... Det kan jag intyga, då jag flertalet gånger hade skådespelaren 1 meter framför mig... Ögonkontakten va det inget problem med...

Jag gillar den för mig annorlunda upplägget av det hela... I pausen, så blir snabbt skådespelarna serveringspersonal istället, så det är bara att handla det obligatoriska vinglaset i pausen från en av huvudrollsinnehavarna...

Vi åkte pendeltåg till föreställningen och till o från föreställningen hade man då ordnat buss-transport... Självklart utförd av skådespelarna själva... Så, vi hade nöjet att bli skjutsade tillbaka av en av huvudrollsinnehavarna, Klara Bendz.

Så, gillar du teater, eller är nyfiken på vad det kan handla om... Gå och se dom! Det är skickligt gjort och är underhållande hela vägen! 5 växelklot av 5 möjliga... Fram till 6 augusti pågår det och det finns mer info på deras sida www.spegelteatern.se
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_3092.jpg (114.4 KB, 71 visningar)

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2006-07-10 klockan 02:22.
Mazz besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2006-07-10, 13:38   #2
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Hej!

Ja det var ju en trevlig upplevelse...

Här fick du ju det mesta, trevlig åktur med pendeltåg, en gnutta Shakepeare och ett glas vin. Vad mer kan man begära?

MVH Kenneth

PS Ungefär som på Wallmans??? DS

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19.