![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag trodde att andra skulle hinna före med detta meddelande men bättre sent än aldrig.
http://forums.auran.com/trainz/forum...hreadid=117241 Observera att detta bara gäller de av er som har TRS2006 build 2761
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
När du startar TRS så står det längst nere till höger i en av de första bilderna du kommer till version och buildnummer.
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
När du har startat TRS 2006 och har menyn till vänster så skall du ha ett nummer längst nere i högra hörnet, det är versionen.
MVH Bengt
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Det var så lite så.
MVH Bengt
![]() |
#7 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Man måste inte göra en backup eller liknande innan.
DEt finns inga risker eller?
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Var kan jag ladda ner den?
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Du kommer att kunna ladda ner den from Auran så fort dom har släppt den. evt nästa vecka.
MVH Bengt
![]() |
#10 | |
Niträknare & STW-member
|
![]() Citat:
Kolla att du verkligen har Trainz Railroad Simulator 2006, Version 2.5, Build 2761. Om inte får du nog vänta någon månad på rätt SP1 version för dig Ladda ner SP1 med ett bra (omstartbart) FTP (File transfer program) Själv har jag haft mest goda erfarenheter med SmartFTP http://www.smartftp.com/. Tänk pa att när väl Auran släpper SP1 så är du inte ensam om att vilja ladda ner så det kan nog ta några dagar även från de snabba servrar som Auran har. Se för allt i värden till att du sparar SP1 filen och kollar att den har rätt längd och datum. Ta backup av allt du laddat ner tidigare till TRS2006 Avinstallera trainz från kontrollpanelen; välJ "ta bort allt". Starta om datorn (om du är helt säker på detta!! kolla i regedit annars låt bli då du kan sabba mycket) Installera om Trainz Installera SP1 (tänk på att det är en STOR SP) och kan ta lång tid. Kör lite enkla tester Ta lite i taget när du lägger tillbaka dina gamla downloads och testa att dom funkar innan du lägger tillbaka fler. Ganska enkla tips eller hur?
![]() |
![]() |
#11 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Tack för tipsen,får se om jag laddar ner detta.
Är det stora skillnader?
![]() |
#12 |
Niträknare & STW-member
|
![]()
Nu finns SP1 att ladda ner.
Spar er själva några gråa hår! Läs denna tråd, särskilt andra posten innan ni börjar. http://forums.auran.com/trainz/forum...hreadid=118082 Denna mening är VIKTIG "You will need to install Service Pack 1 on a fresh installation of TRS2006. A fresh installation means you have reinstalled TRS2006 and not launched it. You will need to backup any custom content including maps you have made or modified before uninstalling TRS2006." Som sagt var. LÄS och förstå innan ni börjar. Kanske något kan göra en sammanfattning på svenska, jag hinner inte.
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
"SP 1 måste installeras på en färsk 2006-installation. En färsk installation innebär att 2006 har avinstallerats och sedan återinstallerats utan att sedan ha använts. Man måste göra backup på allt custom innehåll, egna rutter och kartor innan man avinstallerar 2006." Jag skulle gärna översätta hela Aurans installationsinstruktion men har det ganska hektiskt för tillfället så kanske att någon annan hinner bättre just nu? Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hej! Laddade ner SP1 inatt. Nu har jag en fråga. Vilka mappar ska jag ta backup på i Auran\TRS2006?
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Localmappen bör räcka.
Håkan |
![]() |
![]() |