![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hei jeg lurer på om det er murlig å endre høyden strømavtageren skal være etter at lokket er ferdig, da det er en del lok jeg har som strømavtageren ikke kommer opp til ledningen? og er det murlig å få det til å blafre blått lys på strømavtageren? jeg har sett at det er noen tog som det gjør det på.
![]()
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Att höja strömavtagaren går. Det finns en beskrivning på hur man gör på denna sida:http://steam4me.railpage.org.au/trai...s/Pants_up.htm... Det innebär att man går in i lokets/tågets filer och justerar parametrarna för detta. Hur man får blått sken det får någon annan ta... ![]() MVH Kenneth
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hei takk for svaret.
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Nu är det länge sedan som jag såg något om detta, men jag tycker mig minnas
![]() Det kan kanske vara värt ett försök att titta in på Train-Sim.com - för det är i så fall där jag har sett det... Någon annan som har bättre minne än jag? ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hei takk for svaret. Jeg skal lete på Train-sim og se om jeg finner det det.
![]()
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej.
Ommålning-Rc2 Winter ( Id:69 ) "Ommålning av Robbans Rc-lok till Rc2 med ljusbåge på strömavtagaren.Loket skall efterlikna ett typisk Rc-lok på 70-talet." Kunde laddas ner ifrån denna e-buzz arkiv,men det är ju stängt för tillfället. Mvh. Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hei ok. Takk for svaret.
![]()
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det handlar om en eller två ljuspunkter med blåvitt ljus, liknande strålkastarna som sitter vid strömavtagarens slitskenor. De lyser med varierande intensitet och frekvens för att det inte ska se alltför regelbundet ut. De är också inställda på att lysa endast nattetid. Tyvärr saknar MSTS parametrar för att styra ljuset till att lysa endast under strömpådrag så det ser lite lustigt ut när tåget står still. Även Micke321:s IORE fick en sån gnista.
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hei takk for svar.
![]()