![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har provat din Z4p, Kungliga postvagnen + plus Tankvagn, Godsvagn och Dal0626 som du har skickat till mig tidigare.
Z4p och Dal0626 krockar för mig med kuidnr. Båda hade 78090:300. Har ändrat i configen för Dal till annat nr, då det bara är en Betaversion som du har skickat. Z4p, där saknas interiören. Har tillfälligt byt ut den. Till samma som Hg och Ue:n har, så att man kan snurra runt och titta både framåt och bakåt i. Kungliga postvagnen, där saknades bogie för mig. Bytte nr i configen till samma som du har på tankvagnen och godsvagnen. Är även fel i configen, för att den ska fungera i TRS2006. Felet ligger vid asset-filename. Samma sak med configen för godsvagnen. Inga problem med tankvagnen för TRS2006, men där är texten spegelvänd på ena sidan, som du kanske har märkt. Dal0626. Där har jag haft problem med hjulen. Förutom att dom snurrar baklänges, som du sa. Så har jag inte fått henne att fungera med dom medskickade hjulen. Har då bytt till Y7:ans 78090:50002. Efter dessa ändringar, så fungerar dom kanon för mig iallafall. TACK förresten för postvagnen. Bengan.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Hej Bengan!
Efter sommaruppehållet med Trainz och Gmax som väl oftast blir till så har jag åter så smått börjat med att försöka färdigställa de smalspåriga byggen jag började med i vintras. Z4p har jag nog fått ordning på till slut fast har bantat ned några texturer så den får plats med interiören inom 5,77 mb. som är en CDP fil för sig. Z4p , loket alltså, kommer att få kuid:300 fast du kan ju ha kvar din kuid ett tag. Skall se om jag kan banta ned Dal 0626 och ge den en kuid som inte krockar med något annat lok. Lägger upp båda samtidigt sedan. Hälsningar Kalle