![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Hej alla trainzdiggare.
Nu ni har lilla jag skapat en bana som ska gå från Gävle igenom hela Dalarna å Slutligen ner till Stockholm. O.B.S det är bara spår än så länge inge landskap eller signaler. Om ni är intresserad av att ha banan så tala om för mig hur jag ska kunna ladda ner den till forumet. Så kanske någon som är duktig på att bygga landskap å signaler vill ha den. Den är skapat efter 50.000 delskartorna. M.V.H Coffiehans |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Det första du måste göra är att spara banan som en CDP-fil. Detta gör du i CMP genom att under fliken "My Content" högerklicka på din bana och välja alternativet "Save to CDP".
Därefter skapar du en tråd i download-forumet och skickar upp din bana med funktionen "Hantera bifogade filer". Lycka till .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tack MatsH
Vad jag förstår så är det där till 2006. Men jag kör 2004 hur gör jag då ? M.V.H Coffiehans |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
nån med 2004..hjälp han..jag vill ha banan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citat:
![]() Jag hoppas att någon annan kan hjälpa dig. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Nej Mats inte ska du skämmas.
Jag har en mapp som heter Dala-Banan. Med följande filändelser Config 10 Kb Gnd 52 Mb Trk 44 Kb Bmk 1 Kb Obs 29 Kb Ska kanske hela den ut på Forumet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citat:
Hoppas att det är till någon hjälp .... Mats mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Jag har gjort någe i det du sa
få se om det är rätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
joro..jag fick banan. men för att vara säker..de är bara spår va? för de fick jag. sen session 2006. fanns de inga lok med. såg dessutom att de saknades lite spår vid falun. men som sagt, de blir stor bana.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Ja det är riktigt bara spår än så länge
tänkte att någon vill bygga vidare gör landskap å sånt senare |
![]() |