![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! Ja undra vilken spårbredd när man ska göra svenska rutter.
MVH Gubben50 //John |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Menar du avståndet mellan spåren i ett dubbelspår eller själva spårvidden?
//Kristian |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej! Krille400
Bådde avståndet mellan spåren i ett dubbelspår och själva spårvidden,sen vad man andvänder för spår i trainz har 2006 MVH Gubben50 //John |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej!
Spårvidden i Sverige är 1435mm. När det gäller dubbelspår så brukar jag använda 5m avstånd mellan spåren. Då passar det bra med dom svenska plankorsningarna för dubbelspår och även med luftlednings-splinen för flera spår. Om man slaviskt vill följa verkligheten så finns förstås en massa regler gällande avstånd mellan spåren men jag är som sagt nöjd med 5m. mvh .... Mats EDIT: Vad gäller spår så skulle jag rekommendera de spår som börjar på MP i TRS2006. Det finns både trä och betongslipers samt även rostiga varianter. Dessutom finns en tysk ommålning av ovanstående spår att ladda hem på följande sida: VEB.TrainzDepot Spårpaketet heter "Deutsches Gleis-Set".
![]() Senast redigerad av MatsH den 2006-09-22 klockan 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hej! MatsH
Man få tacka för tipsen ska prova dina förslag. MVH Gubben50 //John PS sen få ja önska alla rutt-byggare en trevlig helg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |