![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Liten stämmningsbild från hobbypyssel med tanke på att fylla i ett fordonsslag som kanske det är lite sämre med till MSTS... Problemet är kanske att en sån här vagn nog gärna skulle vilja hänga bakom ett ånglok... Ett S-lok kanske?
![]() ![]() ![]() Som synes en hel del kvar att göra, men tror man kan börja ana konturerna vad det är tänkt att föreställa för vagn iallafall... Texturen ska bl.a justeras lite granna, då fönstrena kommer lite lågt annars, därav den vita randen... Finfint arbete i övrigt med texturerna står Json för... Edit: Bytt ut bilden. Vagnen är en slags utgångsplatta för några olika versioner av vagnar. Texturen här är t.ex inte till en vagn med lanternin. Men, många detaljer är samma mellan varianterna, så jag började bygga en "generisk" verison, som sen får vara pappa til mer exakta vagnar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Ruskigt fin vagn....Det är bara att gratulera till dina framsteg i din nya karriär.... MVH Kenneth PS Jag har fått bredbandet nu och kan nås på messenger: knebert86@hotmail.com DS ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
är detta vad som ska bryta trenden??
![]() Nåväl, har meckat vidare på mitt C3-bygge, för att nu vara en måttriktig C3g, som även texturerna är gjorda för... Fortfarande finns det arbete kvar, som synes, men ljuset i tunneln börjar synas... Fler varianter ska följa... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tror nån släckte ljuset i tunneln eller så passerade tåget me god fart...
![]() Nåja, gammal tråd, men inte oaktuellt innehåll... Den här va ju en av mina första byggen som 3D-byggare och lite om-meck har det blivit, alla är barn i början. Så, två steg bakåt och tre framåt iallafall och nu pågår textureringen. Den här ska ju ut före mitt D-lok är det tänkt och kommer dessutom att varvas som jag sagt i annan tråd av bygge av byggnader... Fönstren är ju inte klara som synes, men dom kommer ta en del tankeverksamhet så jag vill ha den i msts så jag kan se hur resultatet är.. Så, allt småplock är på gång nu att textureraras.. Ska nog bli klar den här me... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]() ![]() .
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jätte fin vagn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Fin fint!
![]()
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Supersnyggt Mazz!
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Väldigt snyggt!. Kan tänka mig hur super snygg den kommer att bli med klara fönster och lite inredning.
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
va fel de kan bli när ja inte tänker mej för
![]() (för den som inte vet är det jag som misslyckats med underredestexturerna ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack alla!
![]() Sigma: Tack, har ju en bit kvar innan jag når upp till din kvalitetsnivå (om ens nånsin... ![]() ![]() Json: jaha, du.. berätta mer... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jaha ja, ser inte bättre ut än att C3g har kommit ut på spåren nu.... Så, det är väl nu arbetet börjar ordentligt...
![]() Ni får ursäkta de olika texturer på spåren, det är spår i LLJ som inte är utbytta till ScaleRail än. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Jäklar va snygg vagn, en får väl börja på att snida vidare på B-loket nu då... men det går ruskigt segt.
/Jonatan
![]() |
#15 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Ahhh! ![]() ![]() tack, förresten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bok SJ PERSONVAGNAR 30-TAL | Bengan | Tågbilder | 0 | 2005-01-21 21:24 |
Personvagnar (Ritningar) | Json | 3D-design - Trainz | 1 | 2003-06-10 12:01 |
Gladare Rc | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 6 | 2003-01-23 10:01 |
Svenska personvagnar + restaurangvagn i Trainz... | Janne | Trainz - Allmänt om Trainz | 17 | 2002-01-10 17:05 |