![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
En liten kvällspromenad i stan behöver inte vara tråkig. Att prova fota på kvällen är skoj, och framför allt rätt utmanande. Men man kan få riktigt trevliga bilder även utan en super kamera! Så här kommer 4 st som jag själv vart rätt nöjd med
![]() ![]() Nåt hus nere på Kungsholmen. ![]() En trevlig liten lampa hängde inne på Stadshusets gård. ![]() Rätt tjusiga lampor var uppsatta längs gatan, har inte tänkt på dom tidigare, men dom var riktigt trevliga! ![]() Uppe på Drottninggatan hittade jag den där knutna revolvern, provade att fota den i lite kul vinklar, vart rätt nöjd själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
"Nåt hus nere på Kungsholmen"...
Det är faktiskt en byggnad utav ett av stockholms äldsta f d lasarett "Serafimerlasarettet" med anor från 1749, som du tagit kort utav. Till vänster om byggnaden du tog kort utav inne på gården, ligger "Gripenhielmska huset" som med tiden blev Stockholms första riktiga sjukhus. Så inte är det "nåt hus nere på Kungsholmen" du har fotograferat... ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hehe nä jag fick reda på det när jag visade bilderna här hemma också. Orkade bara inte redigera inlägget. Hade lite annat att syssla med under kvällen. Men i min värld så är det "nåt hus på Kungsholmen"
![]() ![]() PS. Huset till vänster i bild (men till höger i verkligheten, beror på hur man ser det) om sjukstugan är desto mer intressant ![]() |
![]() |
![]() |