![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Efter snart ett år, upptäckte jag nu.
Att det fattas texture på taklisten på 80-talsvagnarna i TRS2006. Har tidigare sett, att det har glimmat till lite grann. Mellan tak och sida, men inte tänkt så mycket på detta tidigare. Men vid ommålning av hans vagnar till Blue X m.m. upptäckte jag att det fattas en texture. Det är samma problem, som det var för ångloket och vändskivan. Finns en Tga- fil och ett textdokument som heter färg...... Då TRS2006 inte vill veta av Å, Ä & Ö, så följer inte dessa två med in i spelet vid installation och taklisten får ingen texture. Tänkte ge mig in på, att uppdatera dessa vagnar för TRS2006. Om nu inte tufftuff har något emot det hela, men det blir nog inga problem. Sätter igång, så fort ett OK dyker upp på mailen. Sen får vi se hur fort det går, är ju ett antal vagnar som han har försett oss med.
![]() |
#2 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Dom ser snygga ut hittils
![]()
![]() |
#3 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Mycket bra Bengan.
Alltid kul med nya ommålningar!
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Angående tufftuffs 80-talsvagnar, så lovade jag nog för mycket.
Tufftuff. Vill fixa till detta själv, när han får tid. Då dessa är med på Svenska tåg 2005. Däremot, är det OK för honom. Att jag fixar till en uppdatering, på dom vagnar som jag har målat om.