![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Hur ofta går bussarna där du bor? | |||
oftare än var femte minut |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 15.56% |
var 5-10 minut |
16 | 35.56% |
var 11-20 minut |
15 | 33.33% |
var 21-30 minut |
12 | 26.67% |
var 31-60 minut |
7 | 15.56% |
färre än var sextionde mniut |
8 | 17.78% |
Flervalsomröstning. Antal röster: 45. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Hej
Jag skulle vilja se lite hur ofta bussarna går i högtrafik där ni bor. Vore kul att jämföra stadsstorlek med tätlighet. Jag ger er 3 röster. Rösta bara på flera ifall du har fler linjer utanför dig.
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-16 klockan 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Men suck....!!
![]() |
#3 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Nu är det väl så att alla inte riktigt bor i staden, utan många ute på landsbygden där det inte går några bussar alls..
Själv bor jag i Mariannelund (det var det ingen på forumet som visste innan nu.. ![]() ![]() Så egentligen är väl detta onödigt, men jaja, skriver väl iaf från min lilla "håla".. Ingen stor turtäthet här iaf, utan skriver vart alla linjerna går istället och med hur många turer.. Busslinje 330 till Eksjö med trafik endast vardagar, 11 bussar till Eksjö, + linje 325 med en tur till Jönköping. Busslinje 335 till Vetlanda med trafik endast varadar, 1 buss till och 1 buss från Vetlanda till/från Mariannelund. Busslinje 74 till Vimmerby med en buss vardagar. Busslinje 325 till Vimmerby/Västervik, med trafik alla dagar i veckan, och 6 turer på Måndag-Fredag, 3 turer på Lördag och 4 på Söndagen.. Tåg då, jo, 4 tåg på Måndag-Torsdag, 5 på Fredag till Nässjö, 3 på Lördagen och 4 på söndagen, till Hultsfred är det 4 på Måndag-Torsdag, 5 på Fredagen, 3 på Lördagen och 4 på Söndagen.
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ Senast redigerad av vfp420b den 2006-12-16 klockan 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
Onödig omröstning? Skriv det då! Vill du veta nogrannare? Länstrafiken i Jönköping ville göra en undersökning om just detta och därför tänkte jag att man kanske skulle hjälpa till men då kommer någon och gnatar direkt.
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-16 klockan 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
Tips är att inte skriva om du ändå inte bryr dej! På tal om omröstningar har jag postat denna som är den enda på ett tag förutom en som missförstogs. Tanken är inte att låta otrevlig från min sida,om det verkar så men jag har svårt att vara trevlig när dessa svar kommer.
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-16 klockan 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Jag råkade rösta innan jag såg att det enbart var för stadsbor
![]() ![]() Senast redigerad av Kristian den 2006-12-16 klockan 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]() Citat:
Arvid Nilsson Senast redigerad av Arre den 2006-12-16 klockan 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
stadsbor == vimsigt
typ centrala stocholm går bussarna typ så fort ena åker kommer nästa... lika så där jag bor (hässelby), där går bussarna typ var 5 min (2 bussar var 15:e min) mot vällingby (tbana) + linje 119 var 10:e mot hässelby strand (tbana) men åt andra hållet (dvs mot pendeltåg) så går dom 2 bussar/15 min (dvs 2 bussar samma tid) men en sådanhär omröstning måste formuleras på ett vettigare sätt, typ fler frågor för att specifiera hur man bor osv. för tex ekerö = rena bonde sammhället mer eller mindre, men endå så finns en hel del bussar till vissa delen av öarna...
![]() |
#10 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Den innerstadsbuss som går ooftast måste vara SLs linje 48. Den går 1 gång per år
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Det varierar kraftigt. Helger = ingen trafik. Vardagsmorgon/eftermiddag = halvtimmestrafik. Sen kan det vara 4 timmars uppehåll på förmiddagen, och 2 på eftermiddagen... Buss 470 i Skåne alltså.
![]() |
#14 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jo jag kan hålla med dej, men det är ju inte så lätt att veta om det är för stadsbor eller "bönder".. ![]() Men i de flesta fall så ute på landsbygden går ju inte bussarna så ofta och man inte har så mycket att välja på. Så för min del röstade, eller röstade, ja kalla det vad man vill, för en omröstning är det ju inte utan mer en undersökning som jag ser det... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Här i Hålanda går bussarna ungefär varannan timma fast på Söndagar går det bara 4 bussar på hela dagen ... konstigt att alla här åker bil
![]() |
![]() |
![]() |