![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Tunnelbanan, busshållplatsen, järnvägsstationen, gallerian, gågatan. Överallt ser vi dem, och de hatar varandra. De gör precis vad som helst för att du ska välja just dem!
Jag talar naturligtvis om tidningskolportörerna för Metro, City och Punkt SE. Men... Är de verkligen så farliga som vi tror? Hatar de verkligen varandra så mycket, att de är beredda att slå ner varandra för att få dela ut en tidning? Jag tog mig ut i verkligheten för att ta reda på sanningen, och resultatet är chockerande. Jag låter bilderna tala för sig själva. ![]() Södervärn, Malmö. Tre tidningskolportörer förenas för en stund i fredens tecken. ![]() Gustav Adolfs torg, Malmö. Två tidningskolportörer möts i ingenmansland för ett vänskapligt samtal. ![]()
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2007-01-23 klockan 16:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
i stockholm har dom lite olika taktik...
metros står inet på så många ställen, ofta innomhus... (dom ahr ju sina tidningsställ överallt) citys står precis vid dörrarna (in till tex tbana) men dom står iaf inte så mkt ivägen... sen har vi .se.. dom står ivägen mm... typ preciis ovanför trappor, så man måste ta en tidning typ.. men alla som står på sammaställe verkar iaf vara vänner, dom är nog inte så farliga... bara lite trafiksockande vissa av dom
![]() |
#3 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
De är inte så farliga... när jag avr liten så var jag ju rädd för allt...
Det mesta var ju så klart spöken och ville så klart att tomten skulle rädda mig... Men åter till ämnet... Jag tror inte att de gör sitt jobb så bra... Min kusin jobabr nere i Spanien för att få ihop extra mycket pengar... Han känar mer än vad en "tågförare" och sitter hela dagarna under ett äppelträd och slappar me vänner... han äger inget företag! EDIT:Vf kan jag inte hålla mig till ämnet?
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej
Ja du Simon, de bilderna känner man mycket väl igen...Det är ett elände det, man kan knappt gå en meter utan att bli jagad av dessa människor. Har man fått den ena så vill de att man skall ha den andra ochså....Sen att bussar, torg, tåg, you name it, ser ut som det gör efter att folk har "läst" dessa tidningar det är en skam....Ser helt enkelt för j....t ut!!! MVH Kenneth