![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Denna pendlade mellan museispårvägen och Malmköpings torg idag. En riktigt fin buss med ett härligt motorljud
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
I bakgrunden SSS andra dubbeldäckare, 4505.
Dessa vagnar ska väl gå på linje 46 Norrmalmstorg-Spårvägsmuseet på Spårvagnens Dag tillsaammans med Spårvägsmuseets 4525. //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Ruggiga barndomsminnen du bjuder på, jag ryser i hela kroppen när jag ser dessa...
![]() Av glädje ![]() Dessa åkte man med som barn, och då skulle man förstås försöka sitta längst fram på övervåningen... Och ja motorljudet är härligt, och den härligt svajande gången... Vad mer är härligt? De gröna galonsätena, de tysta dörrarna (väldigt effektiva, inte som dagens öronbedövande pysande dörrar...), tickandet från färdskrivaren ja, det går säkert att räkna upp mycket mer... Tur att det faktiskt finns hela 3 exemplar bevarade av dessa Leyland Atlantean... |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Härliga bilder!
Glädjer mig att den är i så fint skick. Önska bara att fler hade bevarats... "Dessa åkte man med som barn, och då skulle man förstås försöka sitta längst fram på övervåningen..." Samma här, när jag tvingade farsan med mig in till stan för en tur eller två.