![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
www.e-buzz.net är kanske inte det mest informativa namn för den här siten.
Vi funderar på att byta namn till något bättre men t.ex www.svenska3dtag.se är ju inte så jättebra det heller. Vi tar gärna emot lite förslag som skulle kunna vara bra som domännamn. Så kom igen. Låt förslagen flöda! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Här är några förslag:
www.3dtag.se www.train3d.se www.3dtrain.se www.stredt.se www.tredtag.se Hälsar Bengt
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Göra det simpelt? t.ex. www.tagsim.se
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Då jag tycker att 3D i sig inte är riktigt representativt för vad vi håller på med, går jag på samma som Basse för mitt förstaval...
![]() För att ändå addera förslag: www.swetrainsim.se www.trainsim.se Kanske oartigt att använda ett namn som redan finns, även som .se, men det är ju ganska beskrivande och tågsim-verksamheten är ganska engelsk-språkig iallafall oundvikligen. Det första alternativet går ju bra dock. Skulle man inte då kunna löpa linan ut på en punkt, när det ändå är namnbyte på gång? ![]() ![]() ![]() Eftersom forumet tenderat mer till att vara ett foto-forum än tågsimulator-forum, kanske dax att bryta ut den verksamheten till ett eget forum? Med all respekt för foto-entusiasternas enormt fina resultat och intressen, men jag tror inte det är ur tågsimulator-perspektiv är helt positivt att dominansen tidvis är allmänt om järnvägar. Med analkande nya simulatorer, kanske det skulle vara ett utmärkt tillfälle att starta ett sådant? Det skulle kunna heta t.ex www.tagfoto.se och verkligen vara utformat som ett tågfoto-forum, med olika avdelningar för historiska bilder, fototeknik, dagens vardag, kamera-teknik, tågfoto-tävlingar etc etc... Bara som ide alltså... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag tycker namnet trainsim.se är är toppen! Det är grunden för simulator. Lätt att komma ihåg.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2007-08-27 klockan 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag gillar namnet swetrainsim.se, men trainsim.se är också ok (och enklare!).
Skulle också, som Mazz, velat se ett eget forum till tågbilderna. Har blivit så mycket av dom, så dom skulle behöva ett eget tycker jag!
![]() |
#7 |
Admin & STW-member
|
![]()
Så som licenseringen av vbulletin ligger är det inte tillåtet att ha två olika forum och just det vill jag inte gärna dela heller. Är man inte intresserad av bilderna behöver man ju inte titta i det forumet.
Vad jag däremot funderat på är att ha ett vanligt "allmänt om järnväg" där vi fotonördar får hålla oss borta och mer ett vanligt diskussionsforum om järnvägar är tänkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
www.tagsim.se tycker jag är bra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det var väldigt trevligt när "allmänt om järnvägar" var ett komplement till tågsimulator-verksamheten, men nånstans känns det som forumet har tappat lite vad ursprungsverksamheten var tänkt att vara. Mängden av tågbilds-inlägg är ju "betydande", så det synes ju verkligen som det finns underlag för ett helt separat forum med denna inriktning. Om forumet på ett eller annat sätt tekniskt begränsar, så låter väl det mest som ett simpelt och lösbart problem? Missförstå mig inte nu, jag tycker inte illa om vare sig tågfoto eller annan foto för den delen heller... Men, jag värnar just nu om just tågsimulator-hobbyn och därav uttrycker vad jag känner sedan länge... Och skulle önska mig ett tågsimulator-forum, när KRS och MSTS2 är igång... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Admin & STW-member
|
![]()
Hade vi inte haft fotodelen skulle e-buzz varit väldigt tyst numera med endast några ströinlägg och ett insomnande forum tror jag inte på.
Jag vet att folk har hittat hit med tågsimulatorfokus och blivit fotointresserad och även andra hållet, de som via pv (Postvagnen) hittat hit och tittar på bilder och sedan fått intresset för tågsimulatorer så det ena utesluter inte det andra. Däremot jag kan se om det finns en teknisk lösning för att slippa se de forumen man inte vill se under "aktiva ämnen" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Hihi, fast så ofta är väl inte "PV-resenärerna" inne i en tågsim-tråd, vad jag har sett iallafall... Nä, nu får jag nog tejpa fingarna eller nått... ![]() Bockar o tackar för att du undersöker eventuella möjligheter... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2007-08-28 klockan 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Fotobilderna är välkomna tycker jag och komenterar gärna just de bilden. Fotobilder kan vara bra tips till 3D-byggare.
Forummet är tänkt från början om tågsimulator, så forumvänner hjälper och tipsar varandra till bättre simulator. Så Trainsim.se passar utmärkt, tycker jag. Förstår de i andra länder vad Tag betyder?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2007-08-28 klockan 00:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Admin & STW-member
|
![]()
Nu har jag hittat ett script/addon till forumet som gör det möjligt att "Opt-Out" det man inte är intresserad av.
Ska testa detta framöver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Att tågsimuleringen är väldigt tyst(och foto högre) beror väl snarast på att det är väntans tider just nu. Jag tror garanterat att krs/msts2 avdelningarna kommer ta upp en hel del yta när de kommer, just för att då är folk intresserade och vill fråga, bygga, spela osv!
![]() |
![]() |
![]() |