Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-19, 19:47   #1
Slash2
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Standard Problem med TRS 2006

Hej.

Jag har nyss installerat TRS 2006 och SP1 (ja, på rätt sätt) och har stött på ett problem. Inget av det jag laddar ner kommer in i spelet (ja, jag har tryckt "Open fot edit" och "Commit"). Vad kan problemet vara? Kan det bero på att jag kör Windows Vista?
Slash2 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 20:08   #2
Romet12
Medlem

Reg.datum: Jun 2007
Standard

om du har vista... då ja, det beror på att du har vista... Eftersom, spelet är gjort för windws xp etc, men inte till Vista...
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 20:15   #3
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Har du kollat kompatilitet? Om det står "kör programmet med Window Vista" så ändra till XP istället.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 20:59   #4
Slash2
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte
Har du kollat kompatilitet? Om det står "kör programmet med Window Vista" så ändra till XP istället.
var ändrar man det?
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-19, 21:03   #5
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slash2
var ändrar man det?
Högerklicka på TRS-ikonen och välj Egenskaper. Välj fliken Kompabilitet. Där kan du ställa in kompabilitetsläge. Jag tror att du även bör bocka i rutan Kör det här programmet som en administratör

mvh .... Mats
Gammal 2007-10-20, 13:17   #6
Slash2
Medlem

Standard

Har testat ändra kompabilitet utan resultat, istället får jag konstiga felmeddelanden när jag startar CMP. "Unable to register Trainz URL key" eller liknande. CMP startar som vanligt och verkar inte krånga alls, men fortfarande kommer inget in i spelet.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-22, 12:45   #7
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slash2
Har testat ändra kompabilitet utan resultat, istället får jag konstiga felmeddelanden när jag startar CMP. "Unable to register Trainz URL key" eller liknande. CMP startar som vanligt och verkar inte krånga alls, men fortfarande kommer inget in i spelet.
Hur gör du när du installerar? Dubbelklickar du på cdp-filen, eller öppnar du först cmp och importerar via funktionen Import CDPs? Jag brukar aldrig dubbelklicka på filerna utan använder istället importfunktionen i cmp, och det fungerar utan problem.

Jag har heller inte ändrat kompabilitet, utan endast bockat för rutan Kör det här programmet som en administratör.

mvh .... Mats

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:31.