![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
så verkar dom inte så där hurra bra precis, men dom duger, jag menar själv måste man till punkt och pricka hålla utsatt hastighet, men om dom brakar över nån gång, på tunnelbana v2.0 t.ex har jag sett några av dom köra i 100 knyck mellan t.ex Hägersten och Torpet Hägerstensåsen och Västertorp alltså, själv kör man ju endast 80 cirka och för att inte tala om hur det blir om man försöker få dom att stanna och öppna dörrarna på den banan, dom kör loket långt utanför stationsgränsen åtminstone vid Västertorp och smyger den sista biten före dom stannar och öppnar dörrarna, så förseningar blir det i jämförelse med om man själv kör, jag själv brukar normalt ligga på 29 minuter mellan Fruängen och Ropsten, ändå har jag stannat lagom långa stunder då o.sv, för Ai förarna kan det handla om upp till 35 minuter cirka, bara för dom kör så himla himla försiktigt innan dom öppnar dörrarna vid stationerna, själv kommer man brakande i cirka 30 km/h några sekunder före stopp, ändå lyckas man för det mesta stanna i rätt ögonblick, ai förarna kommer krypande i cirka 15 km/h i samma läge om man så säger, så inte är dom mina idoler iallafall.
En annan grej som är lite knasigt med Subway Signal Post är att man måste köra halva tåget förbi varje signal innan den visar rött, det är inte bra för kör man med Aiförare, jag har satt ut signaler med 9 vagnars mellanrum på min tunnelbanebana och testade signalkörning vid Rågsved med ett tåg som väntade 5 minuter på avgång där och två tåg kom bakom det då före Rågsveds station det ena bakomvarande var 2 centimter ifrån det tåget vid Rågsveds station, sen drog då det första tåget och tåg 2 åkte in på stationen hela vägen in på den och tåg 3 kom med hyffsad fart och brakade då halvvägs förbi signalen nån centimter bakom tåg 2 och brakade in i tåg 2 då, sen körde detta ekipage vidare till Högdalen 18 vagnarståg alltså och efter Högdalen hade tåg 1 åkt av spåret, men 18 vagnarståget stannade inte vid signalen strax bakom det trasiga tåget utan brakade halvvägs förbi denna och in i tåg 1. En annan grej också förresten: Jag satte ut en samling aiförare längs Tunnelbana V2.0, dom brakade i full karriär först och sen tvärnit och rätt in i varenda stoppbock alltså, helt sjukt, okej inte riktigt alla, men större delen av dom gjorde det, jag var tvungen sätta ut 15 skyltar i mycket god tid före dessa stoppbockar då lät dom bli det peppar peppar ta i trä!!! Så dessa aiförare dom är lite underutvecklade om man säger så. Eller vad tycker ni om dessa aiförare? Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Hälsar Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ja, det har du nog rätt i. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |