![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare haroldlowe12
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Jag kan nu glatt presentera ny bussmålning av.
Birka Cruises Buss Volvo 9700. Lycka till. Senast redigerad av Adtranz92 den 2007-10-06 klockan 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bra haroldlowe12, men gillar inte att den skriver över min ommålning. Så jag har döpt om filerna och skrivit i readme att du målat om bussen. Nu kan man ha både E6 Express och Birka Cruises bussarna inlagda i en rutt samtidigt!
![]() |
#3 |
Tidigare haroldlowe12
|
![]()
Tack
![]() Senast redigerad av Adtranz92 den 2007-10-06 klockan 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare haroldlowe12
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
"Tack Tänkte inte på det. Jag trodde det skulle bli fel på bussen om man gör det! Så man måste inte ändra i nån fil efter?."
Väldigt enkelt att döpa om filerna, men man måste vara noga. 1. Döp om alla filerna (s-, sd- och ace-filerna). I denna buss har jag bytt där det står _E6express till _BC. Ace-filen tsm_tire behöver inte nytt namn, då den inte ska målas om! 2. Öppna sd-filen med wordpad och ändra till det nya namnet i sd-filen. 3. Öppna s-filen med wordpad och ändra till det nya namnet. I s-filen scrollar man ner och hittar referenser till ace-filerna (där ska det ändras!). Om s-filen är komprimerad, gör man den okomprimerad först med programmet Shape File Manager eller Zipper. Zipper är väldigt enkelt att använda och ingår i TK utils. "Har lagt in den nu så att du kan ta bort zipfilen från tråden Pierre." Kan dessvärre inte redigera mitt inlägg nu...
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Fina bussar. Vart kan jag ladda hem dom där nya texturerna?
![]() |
#9 |
Tidigare haroldlowe12
|
![]()
Nu är den så gott som klar. Den första Versionen var ju en beta och vi kan säga att det här är en ungefär 90% klar buss. Några justeringar som behövs göras inan Bussen är helt Klar. Den har nu Fått Reg nr. Och går nu att hämta hem.
Senast redigerad av Adtranz92 den 2007-11-03 klockan 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Tidigare haroldlowe12
|
![]() Citat:
Snabbt svar tack. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Du måste packa upp filen. Den är komprimerad för att ta mindre plats... Använd Shapefile Manager.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Varför inte använda den jag döpte om åt dig? Det är bara du döper om ace-filerna då... Å andra sidan är det bra om du lär dig döpa om filer själv.
Programmet Zipper i TK utils är skitenkelt att använda. Bara sök på www.google.se så hittar du det! Att du får kina-tecken när du öppnar en s-fil med wordpad, beror på att filen är komprimerad. Då måste man använda Zipper eller Shape File Manager först...