Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-23, 11:43   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Vem har gjort C20 Fantasy?

Söker personen som målat C20 Fantasy. Då jag har denna sparad och många är intressead av den, så hade det vart fint och kunna lagt upp den nånstans, t.ex. på Banbyggarna...

Står i Readme att ommålaren heter Anders, men ingen mail finns det dessvärre... PMa mig!

Så här ser tåget ut: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=122
Gammal 2009-02-25, 11:35   #2
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Ingen som vet detta!?????

Vore fint om vi fick upp denna ommålning till t.ex. Banbyggarna, då den är en helt OK "C20", som kommer vara skoj att köra på Bönan t-banerutt med.
Gammal 2009-02-28, 16:21   #3
bönan
Veteran

Reg.datum: Jul 2008
Standard

Jo, det vore väldigt bra om någon visste det. Vem fick du det av då? Om det blir fixat också så finns det ju ganska många tbanetåg. C5, C13, C14 och C20!

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 17:54   #4
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Jag har för mig att personen som måladeom tåget heter Anders. Jag hittade två här på forumet som heter så. (Se bild) Någon av dem kan ju vara ommålaren. Pierre, du kan ju PM:a dem så får du förmodligen svar.

Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-03-01 klockan 19:53.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-28, 18:02   #5
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Användarnamnet behöver ju inte ha något med Anders att göra.
Du heter ju inte Bombadier på riktigt för att ta ett exempel
Gammal 2009-02-28, 18:06   #6
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Användarnamnet behöver ju inte ha något med Anders att göra.
Du heter ju inte Bombadier på riktigt för att ta ett exempel
Det är de' som är problemet! Måste man få lov från ommålaren för att lägga upp tåget på Banbyggarna?

Gammal 2009-03-02, 16:00   #7
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Det är de' som är problemet! Måste man få lov från ommålaren för att lägga upp tåget på Banbyggarna?
Måste och måste...man bör göra det om inte annat står i readme-filen...

Finns dock en annan väg att gå om man inte hittar den som måla om och det är att själv göra en ommåning av tåget och fråga byggaren om man får lägga upp det på Banbyggarna. Så om nån har lust med det, så kör hårt!
Gammal 2009-03-02, 16:06   #8
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Måste och måste...man bör göra det om inte annat står i readme-filen...

Finns dock en annan väg att gå om man inte hittar den som måla om och det är att själv göra en ommåning av tåget och fråga byggaren om man får lägga upp det på Banbyggarna. Så om nån har lust med det, så kör hårt!
Har försökt att målaom men det blir lite problem... Det saknas ju SL logga!

Gammal 2009-03-04, 20:11   #9
bönan
Veteran

Standard

Väldigt synd att vi inte tycks få tag på målaren. Det känns lite onödigt för mig att börja på en hytt om jag inte vet om tåget kommer att släppas.

Gammal 2009-03-04, 20:55   #10
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Väldigt synd att vi inte tycks få tag på målaren. Det känns lite onödigt för mig att börja på en hytt om jag inte vet om tåget kommer att släppas.
Det verkar inte vara någon på forumet som målade tåget. Hoppas att tåget kan släppas ändå. Med en fin hytt! Det vore tråkigt om det inte kunde släppas. Men om man sätter på en SL Logga, räknas det som att det är ommålat på nytt? För tåget saknar logga och det behövs helst.

Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-03-04 klockan 20:57.
Gammal 2009-03-04, 21:58   #11
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Det verkar inte vara någon på forumet som målade tåget. Hoppas att tåget kan släppas ändå. Med en fin hytt! Det vore tråkigt om det inte kunde släppas. Men om man sätter på en SL Logga, räknas det som att det är ommålat på nytt? För tåget saknar logga och det behövs helst.
Det som behöver göras: Fråga (maila) han som byggde tåget om du får måla om det och lägga upp det nånstans. Döp om tåget till det du vill det ska heta. Måla om tåget. Lägg upp det.

SL-loggan är det nog bara att söka efter på google...

Lycka till!
Gammal 2009-03-05, 08:46   #12
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Det som behöver göras: Fråga (maila) han som byggde tåget om du får måla om det och lägga upp det nånstans. Döp om tåget till det du vill det ska heta. Måla om tåget. Lägg upp det.

SL-loggan är det nog bara att söka efter på google...

Lycka till!
I "Read me:n" så står inte hans mail vad jag kan se.

Gammal 2009-03-05, 10:47   #13
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Citat:
I "Read me:n" så står inte hans mail vad jag kan se.

Sant, men det står vem som gjort det och vad tåget heter i orginal (filnamnen). Nu vet vi vem som gjort det och att det är ett tyskt s-bahn tåg. Vart finns tyska tåg? Jag kollar först här: http://www.zugsimulator.de/new/_cms/index.php Sök på tågets namn eller byggarens!

Jag hitta det under: Triebwagen -- Deutschland -- S-Bahn Triebwagen

Dessvärre har filen password och jag hittar inte det!? Men man kan läsa readme och där står att det går bra att måla om det och det går bra att lägga upp det på egen hemsida, men han vill att man kontaktar honom och talar om det ändå.

Byggarens namn: David Herb
Hans smeknamn: Dolbrother
Hans mail: herb.david@gmail.com
Hans hemsida: http://www.dolbrother.de/tss

Detta fick jag fram, hoppas det kan vara till nån hjälp!

EDIT: Hitta passwordet. Readme är gjord som en html-fil och passwordet syns inte om man inte markerar det...knäppt!

Senast redigerad av Pierre den 2009-03-05 klockan 10:57.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 16:05   #14
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Standard

Det går inte att skicka via "outolock" och mailadressen fungerar inte att skicka på min mail-sida. (Spray) Jag får detta felmeddelande.

Felmeddelande: Den e-postadress du skrivit in, "-",är ogiltigKontrollera e-postadressens stavning och formatering. .CompTools {FONT-SIZE: 11px; COLOR: #000000; BORDER-BOTTOM: #dbdbdb 0px solid; FONT-FAMILY: Tahoma; text-decoration:bold;} .textbg2 {background-color:#ffffff; FONT-SIZE: 10px; COLOR: #000000; FONT-FAMILY: Tahoma}.CBtn{ height:19px; border:0px; background:transparent url(http://nymail.spray.se/s/spray/assets/img/btns.png) no-repeat left -19px;padding-left:2px;cursor:hand; display:-moz-inline-stack;display:inline-block; text-decoration:none ;}.CBtn:hover {text-decoration:none}.CBtn input ,submit{ border:0px; background:url(http://nymail.spray.se/s/spray/assets/img/btns.png) no-repeat right 0px; line-height:19px;height:19px; color:#333333; font-size: 11px; FONT-FAMILY:tahoma; padding-left:4px; padding-right:6px}.CBtnBlk{line-height:19px; height:19px; font-size: 11px; border:0px; background:transparent url(http://nymail.spray.se/s/spray/assets/img/btns.png) no-repeat left -57px;padding-left:2px;cursor:hand; display:-moz-inline-stack;display:inline-block;text-decoration:none}.CBtnBlk:hover {text-decoration:none}.CBtnBlk input{ border:0px; background:url(http://nymail.spray.se/s/spray/assets/img/btns.png) no-repeat right -38px; line-height:19px;height:19px; color:#ffffff; font-size: 11px; FONT-FAMILY:tahoma; padding-left:4px; padding-right:6px}.loaddiv{ font-family:Tahoma; cursor:default; font-size: 11.5px; z-index:100; text-decoration:bold; color: #545454;}.aBW{decoration: none; color: #ffffff; background: #FF0000; cursor:hand;}.skin0{ position:absolute; border:1px #183165 solid;border-left-color:#E6E6E6;border-top-color:#E6E6E6;border-right-color: 2px #B2B3B7;border-bottom-color: 2px #B2B3B7; background-color:#F5F5F5; font-family:Tahoma; font-size: 11px; z-index:100; visibility:hidden; text-decoration:bold; color: #545454; }.CMD{ padding:2px; padding-left:5px; text-decoration:bold; cursor:hand; BORDER: #F5F5F5 1px solid; text-align:left;}.CMDA{ padding:2px; padding-left:5px; text-decoration:bold; cursor:hand; BORDER: #F5F5F5 1px solid; width:130px;}.CMDB{ text-align:left; padding:2px; padding-left:5px; text-decoration:bold; cursor:hand; BORDER: #F5F5F5 1px solid; width:75px;}.CMDBOn{ text-align:left; padding:2px; padding-left:5px; text-decoration:bold; cursor:hand; BORDER: #FBD31B 1px solid; width:75px; background-color:#FFFFEA;}.CMSB{ BORDER-bottom: #E0E0E0 1px solid;}.CMST{ BORDER-top: #ffffff 1px solid;}

Gammal 2009-03-05, 18:37   #15
bönan
Veteran

Standard

Undrar vad det kan vara för fel? Jag tänkte också, att om man får tag på byggaren så kanske han vet vem som gjorde repainten.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:03.