![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tänkte jag skulle installera TRS2004 igen (vill testa Stockholms t-bana) och nu försöker jag mig på att ladda ner service packs...
SP1 kan jag inte hitta. Står nått om att SP2 ersätter SP1, om jag läser rätt!? Behövs inte SP1 längre? SP3 hittar jag, men det går inte att ladda ner den. Kan man gå direkt till SP4 från SP2? Jag har TRS2004 build 753. Har laddat ner SP2 753-2145 och SP4 2145-2365. Är detta rätt? Tack på förhand!
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Va f.. nu då. Kan inte lägga in SP2. Får bara upp följande (bilden nedan), trots jag har disable anti-virus. Nån som vet vad som är fel?
Jag har TRS2004 build 753 och tog hem service pack: TRS2004_US_753-2145. Det är väl rätt? Var tvungen att hämta det från den ungerska mirrorn (gick segt som fasen!), då dom andra inte funka...
![]() |
#4 |
STW-member
|
![]()
själv har jag den amerikanska versionen (668), men jag hittade en patch från grundversionen direkt till SP4, den hette TRS2004_US_668-2365.exe och aurans sida får jag inte upp nu så kan inte se vilken som är rätt för dig.
/Tomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Det finns inget servicpack för den nordiska versionen av Trs som direkt uppgraderar till sp4, man måste först uppgradera till sp2 och sen till sp4.
Sp1 och sp3 som nämnts i vissa trådar finns det ingen som helst anledning att installera. Med andra ord så verkar du ha valt rätt patchar. Till skillnad från Trs2006 där man måste patcha en fräsch "oanvänd" installation av programmet så rekomenderas för Trs2004 just att man åtminstone placerar ut något lok och kör igång det i driver innan man patchar spelet. Som vanligt vad gäller Trs så måste patchen köras från hårdisken och ej direkt från cd.
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jo, jag har TRS2004 build 753 (se bild) inköpt på nordicsoftsales.se i ett paket med svenska tåg 2004 och svenska tåg 2005. Korkat att det inte finns en uppdatering direkt till SP4 för denna version! Undrar om man vågar prova med TRS2004_US_668-2365.exe ändå!?
Finns det nån annanstans att ta hem service packs? Nu är det omöjligt att komma in på Aurans sida...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-01-20 klockan 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
|
![]()
Verkar vara rena lottriet om man kommer in på Aurans sida eller inte!? Ibland kommer jag in och ibland blir det Sidan kan inte visas...skoj!
Nu har jag iallafall fått mitt TRS2004 uppdaterat till build 2365. Tog och googlade på filens namn (TRS2004_US_753-2145) och hitta ett annat ställe att tanka hem den ifrån. Filen TRS2004_US_2145-2365 som jag tidigare tog hem från Aurans sida fungerade, så nu är det uppdaterat och klart. Hörde att det är mycket objekt som ska hem från Aurans "pålitliga" sida till Stockholms t-bane rutten. Känns som detta kommer blir riktigt skoj!???? Dags för dårhuset nästa? Detta är lycka!!!!!:
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-01-21 klockan 10:55. |
![]() |
![]() |