![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | ||||
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jag läste just om de nya signalerna som skall komma i TC3. Detta skall väl innebära att vi äntligen kan få svenska att fungera direkt i spelet utan scriptning. Förhoppningsvis följer AI-tågen denna logik.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Det verkar även finnas en logik som ger signalbesked om 2 block är lediga framåt då man ser på bilderna. Jag vill minnas att utfartssignalen kräver det. Detta ser mycket lovande ut. Från: www.trainzclassics.co.uk http://www.trainzclassics.co.uk/new_...signalling.htm /Mats |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Mina signaler fungerar på alla ovanstående punkter redan. Skripten är redan gjorda för er. Det är bara för er att sätta igång med att skapa 3d-modeller.
Enda skillnaden med mina fristående skript är att dessa 'nya' funktioner (som också är skript) kommer att följa med i TC3-paketet. M.a.o. det kommer en ny version av klassen "Signal".
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2008-06-10 klockan 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Jag får be om ursäkt. Detta har jag missat helt. Här letar man runt i vida världen så finns det bara runt hörnet. Jag ser dessutom att Tomas har modeller på gång för scripten som får mina från TRS2004 att blekna och krackelera. TC3 verkar helt plötsligt vara mer av nya och uppdaterade script än hårdkodning från Auran.
Stämmer det alltså att AI-trafiken klarar att följa dina signaler? Jag vill minnas att Auran sa att blockindelningen i Trainz i grunden är mellan växlarna och därefter mellan signalerna. Därför har AI-tågen problem att följa enbart signalerna. Detta var den stora knuten som omöjliggjorde svenska signaler. /Mats |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
AI-förare som man dock bör undvika är "Drive to/via trackmark" (de som följer med TRS) då dessa försöker lägga tågvägen själv. Man bör lägga ut tågvägen "manuellt" med hjälp av t.ex. Path Contol eller liknade, och använda sig av en autopilot som bara kör när det är tillåtet (d.v.s. när signalerna tillåter).
![]() |